|فجرانقلاب| مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان:
بهره‌برداری از بزرگترین طرح گازرسانی کشور طی دهه فجر در کرمان/ 99 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در ایام‌الله دهه فجر بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.
شرکت گاز استان کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در نشست خبری در راستای پویش «روایت پیشرفت» با اشاره به اینکه در ایام‌الله دهه فجر بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: ۴۰ درصد اعتبارات افتتاح پروژه‌های گاز سراسر کشور مربوط به استان کرمان است.

 

وی افزود: در ایام‌الله دهه فجر گازرسانی به دو شهر ، ۲۰۶ روستا و ۱۸۲صنعت با اعتبار ۳هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان در سطح استان انجام می‌شود.

 

فلاح با اشاره به اینکه ۹۹ درصد جمعیت شهری استان کرمان از نعمت گاز برخوردارند که میانگین کشور در این زمینه ۹۸درصد است، تصریح کرد: استان کرمان ۸۴ شهر دارد که ۷۸ شهر آن از نعمت گاز برخوردار هستند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان عنوان کرد: از سال ۱۳۷۲ که گاز به استان کرمان وارد شد تا کنون همزمان سابقه افتتاح گازرسانی به ۲۰۶ روستا را نداشته‌ایم و این کار بسیار بی‌نظیر است.

 

فلاح افزود: میانگین گازرسانی به روستاها در کشور ۸۴ درصد و این میانگین در استان کرمان ۶۰ درصد است.

 

وی تصریح کرد: سه‌هزار و ۷۰۳ روستا در استان واجد شرایط گازرسانی بودند که یک‌هزار ۷۹۹ مورد آن گازرسانی شده و ۵۶۵ مورد در حال اجرا و طراحی حدود هزار روستا انجام شده و ۳۱۶ مورد آن نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است و تصمیم داریم سال آینده ۶۰۰ تا۷۰۰ روستا را گاز دار کنیم.

 

فلاح بیان داشت: در مجموع ۹۵ درصد جمعیت کشور و ۸۸ درصد جمعیت استان کرمان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

 

فلاح گفت: سه شهر علی‌آباد ارزوئیه، نودژ منوجان و جبالبارز در هفته دولت سال آینده از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

 

وی افزود: ما توسعه گازرسانی را به‌سرعت انجام داده‌ایم، اما با عدم استقبال مردم جنوب و شرق استان مواجه هستیم و همچنین اکنون ۱۲۸ هزار خانوار به‌رغم اینکه المک درب خانه‌های آنها نصب شده اما از گاز استقبال نکرده‌اند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: برای لوله‌کشی داخل خانه ۸۳۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد ۶ میلیون تومان بلاعوض پرداخت کرده‌ایم.

 

فلاح خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، پرداخت ۱۵میلیون تومان وام برای ۱۳هزار خانوار در استان کرمان در نظر گرفته شده که زیر ساخت آن در حال آماده شدن است و اگر این وام زودتر از سوی بانک‌های استان تامین اعتبار شود، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

وی ابراز داشت: در دی‌ماه سال جاری با یک سرمای بی‌سابقه روبه‌رو شدیم که خوشبختانه در استان کرمان با قطعی گاز مواجه نشدیم و در این زمینه مشکلی نداشتیم.

 

 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار