با حضور وزیر اقتصاد :
شروع عملیات اجرایی ۴ ابر پروژه فولادی شرکت سنگ آهن گهرزمین در بردسیر

 آیین بهره برداری ابرپروژه‌های فولادی شرکت گهرزمین در بردسیر با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد.
گهرزمین

به گزارش سپهر بردسیر، طی مراسمی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران فولادی، عملیات اجرایی ۴ ابر پروژه فولادی شرکت سنگ آهن گهرزمین آغاز شد.

این ابر پروژه‌ها شامل، احداث ۲ واحد مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت ۳/۴ میلیون تن در سال که به صورت مستقیم تعداد ۵۲۰ نفر و ۱۵۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم در زمان بهره برداری اشتغال ایجاد می‌کند، احداث کارخانه ذوب و ریخته گری به ظرفیت ۳ میلیون تن در سال با اشتغال مستقیم ۸۵۰ نفر و غیرمستقیم ۲۲۹۵ نفر، احداث کارخانه نورد گرم (فولاد آلیاژی) به ظرفیت ۳ میلیون تن در سال با اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۶۰ نفر و همچنین احداث ۲ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت هر کدام ۵۰۰ مگاوات که برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد، می‌باشد.

 

۲.۵ میلیارد یورو برای اجرای طرح‌های فولاد بردسیر سرمایه گذاری شده است

احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در خصوص طرح‌های فولادی بردسیر گفت: با افتتاح این ۴ ابرپروژه ایران گام بلندی در زمینه تولید فولاد برداشته است.

 

وی عنوان کرد: برای ساخت این طرح‌های بزرگ اقتصادی ۲.۵ میلیارد یورو به ارزش ریالی چهارده هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد که با تکمیل و ساخت این پروژه‌ها شهرستان بردسیر در جمع شهرهای بزرگ دارای صنعت فولاد قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها همچنین برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم و برای ۱۳ هزار نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

خاندوزی با بیان اینکه رفع محرومیت زدایی و کسب درآمدهای پایدار برای گروه‌های مختلف از تولید، درآمد و اشتغال زایی می‌گذرد گفت: با خلق ارزش افزوده، می توانیم مناطق را از محرومیت نجات دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مسأله خام فروشی و مسائل و مشکلات آن در اقتصاد و اشتغال بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا که این پروژه نمادی از حرکت به سمت خلق ارزش افزوده و تبدیل مواد خام به محصولات فرآوری شده می‌باشد.

وی تصریح کرد: استان کرمان یکی از استان‌های موفق در توسعه اقتصادی، صنعتی، معدنی است که نقشی نمونه برای سایر استان‌های کشور دارد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار