تنها انیمیشن حاضر در جشنواره فیلم فجر،
«بچه زرنگ» ماجراجویی یک میلیون دلاری

فیلم سینمایی «بچه زرنگ» به عنوان تنها انیمیشن حاضر در جشنواره فیلم فجر، ماجراجویی پسر بچه‌ای که عاشق ابر قهرمان‌هاست را روایت می‌کند.
بچه زرنگ

به گزارش آسمان بردسیر، فیلم بچه زرنگ به کارگردانی بهنود نکویی و محمد جواد جنتی، و تهیه کنندگی حامد جعفری فیلم انیمیشنی بلند است که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد و توانست سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن را به دست آورد.

 

انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه هنر پویا است. گروه هنر پویا در سال‌های قبل ساخت انیمیشن‌های سینمایی «شاهزاده‌روم» و «فیلشاه» را نیز در کارنامه خود داشته است.

 

هومن حاجی عبداللهی صداپیشه شخصیت «ببری» کاراکتر مکمل فیلم را بر عهده دارد و سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ فیلم است.

 

جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده دارند.

 

در خلاصه داستان فیلم بچه زرنگ آمده است: محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا باوسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است.

 

محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل،نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است.

 

«بچه زرنگ»

 

حامد جعفری، تهیه کننده انیمیشن سینمایی بچه زرنگ گفت: این پویانمایی در قالب برنامه بلند مدت ساخته شده و به این نقطه رسیدیمکه هر سال برنامه ای برای کودک و نوجوان داشته باشیم. ایده پردازی این پویانمایی هشت ماه به طول کشیده و به دلیل شیوع کرونا وقفه هایی داشت که امروز نسخه اولیه به نمایش گذاشته شده است.

 

به گفته تهیه‌کننده انیمیشن بچه زرنگ، تمایز مهمی بین پویانمایی سینمایی با سینمای رئال وجود دارد. چون کار به صورت جمعی شکل می گیرد و در این طرح حدود ۲۵۰ نفر فعالیت داشتند.

 

جعفری با بیان اینکه این پویانمایی دونسخه دارد ادامه داد: نسخه ایرانی برای کشورهای مسلمان و نسخه دیگر برای کشورهای غیرمسلمان است. در نتیجه این پویانمایی دو داخلی و بین‌الملل دارد.

 

وی افزود: برای محاسبه میزان هزینه باید با دلار هزینه آن را بسنجیم که کل هزینه ما حدود یک میلیون دلار شده است و برای بررسی بالا یا پایین بودن این مقدار باید سطح کار را در جهان بسنجیم.

 

جعفری درباره آثار تولید گذشته‌اش گفت: در کار‌های قبلیمان فروش خوبی داشتیم هم فیلشاه و هم شاهزاده روم به لحاظ تعداد مخاطب جایگاه خوبی دارند فیلشاه در نوروز اکران شد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب داشت و شاهزاده روم هم حدود ۹۰۰ هزار نفر در سال۱۳۹۴ مخاطب داشت.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار