رئیس کل دادگستری استان کرمان:
بیش از ۴۸۰۰ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور چهار هزار و ۸۶۵ رای جایگزین حبس در استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان کرمان خبر داد.
دادگستری کرمان

به گزارش سپهر بردسیر، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع خبرنگاران از صدور چهار هزار و 865 رای جایگزین حبس در استان از ابتدای سال 1400 تاکنون خبر داد و اظهار داشت: شهرستان‌های کرمان، جیرفت، بردسیر، زرند و رفسنجان به ترتیب بیشترین میزان صدور آرای جایگزین حبس را داشتند.

 

وی افزود: بر مبنای اجرای مواد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان، در تمامی حوزه‌های قضایی استان به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس شامل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی و غیره توجه ویژه‌ای شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: آرای مجازات جایگزین حبس در مواردی که جرم آثار اجتماعی شدیدی نداشته باشد و بتوانند به جای عمل مجازات حبس در زندان، از مجازات جایگزین استفاده شود، صادر می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای مجازات جایگزین حبس این است که فرد بدون ورود به زندان، از برچسب‌های مجرمانه فاصله گرفته و زمینه جهت بازاجتماعی شدن وی فراهم شود.

حمیدی با اشاره به تلاش گسترده قضات به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت صدور آرای جایگزین حبس، گفت: انتظار می‌رود که نهادهای خدمت پذیرنده با حساسیت ویژه‌ای به این نهاد نوظهور ورود پیدا کرده و ضمن پذیرش این محکومان و فراهم کردن زمینه اجرای آن، نظارت دقیق و منظمی در شیوه اجرای مجازات جایگزین حبس داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار