معاون توسعه مدیریت وزارت فرهنگ در افتتاحیه تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان:
تالار کرمان یکی از فاخرترین و پیشرفته ترین مراکز فرهنگی هنری کشور است

سیدمحمود اسلامی با بیان اینکه تالار مرکزی کرمان یکی از ۱۵ طرح ملی وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار می‌رود، گفت: تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان سومین مجموعه فرهنگی فاخری است که از زمان روی کار آمدن دولت مردمی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسیده است.
تالار مرکزی کرمان

به گزارش آسمان بردسیر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ در مراسم افتتاحیه تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز فرهنگی کشور  گفت: وزیر محترم فرهنگ مردادماه سال گذشته در سفر استانی کرمان وعده تکمیل تالار مرکزی فرهنگ و هنر این استان را تا پایان سال جاری به مردم کرمان داده بود که خوشبختانه امروز، همزمان با سالروز ولادت امام علی (ع) وعده وزیر فرهنگ زودتر از موعد تحقق یافت و یکی از زیباترین و بهترین تالارهای فرهنگی کشور در اختیار اهالی فرهنگ و هنر این منطقه قرار گرفته است.

 

 

اسلامی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تالار فرهنگ و هنر کرمان سال ۸۸ با زیربنای ۱۴ هزار و ۳۳۵ مترمربع آغاز شده بود، گفت: تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان سومین مجموعه فرهنگی فاخری است که از زمان روی کار آمدن دولت مردمی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسیده است. 

 

 

وی با بیان اینکه تالار مرکزی کرمان یکی از ۱۵  طرح ملی وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار می‌رود، گفت: تالار مرکزی کرمان شامل سالن تخصصی موسیقی با ظرفیت ۶۵۰ نفر، سالن تخصصی تئاتر با ظرفیت ۳۲۰ نفر و سالن همایش با ظرفیت ۱۶۰ نفر است. علاوه بر این سالن کتابخانه، فضای آموزشی و کارگاهی، پلاتوهای تمرین تئاتر و اتاق‌های آکوستیک موسیقی، نمازخانه، گالری‌های تخصصی و نیز ۳ سالن کافی شاپ در این تالار پیش‌بینی شده است.

 

 

گفتنی است، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری شهر کرمان، در غرب این شهر، در بلوار شهید صدوقی جنب ساختمان مرکزی فنی حرفه‌ای بوده و در زمینی به مساحت 37 هزار و 400 مترمربع به عنوان مجموعه‌ای با عملکرد اصلی فرهنگی احداث شده و شامل فضاهایی چون سالن تئاتر، سالن همایش و سالن موسیقی و سالن نمایشگاهی است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار