جزییات فرآیند تامین مرغ در کرمان؛
تامین مرغ در کرمان مدیریت شد/ تولید داخل استان خوب و تولید و توزیع مرغ در استان سیستمی شده است

هرچند قفسه فروشگاه‌های استان کرمان طی حدود ۴۰ روز از مرغ پُر نمی‌شد اما تلاش مسئولان از چند منظر این مشکل را طی چندروز اخیر حل کرد و بازار اینک باوجود افزایش درصدی از قیمت به ثبات نسبی رسیده به طوری که این ضرب المثل در ذهن تداعی می‌شودکه «مرغ زیرک که می‌رمید از دام با همه زیرکی به دام افتاد».
کمبود مرغ در کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، ایرنا نوشت: حکایت حلقه‌های از هم‌ گسیخته زنجیره جوجه‌ریزی، تولید و توزیع مرغ در کرمان هراز چندگاهی موجب باز شدن در و پریدن مرغ از قفس تنظیم بازار می‌شد که با اتصال این حلقه ها اکنون مرغ مورد نیاز استان تامین شده و امید می رود با ادامه این روند به شاکله ای قوی تر بعد از این کرمان دچار کمبود مرغ در بازار نشود.

 

هرچند صنعت مرغداری به عنوان صنعتی کم نیاز به آب می تواند در استان کرمان که زیرساخت های مورد نیازش را دارد به صنعتی قوی تبدیل شود اما نبود نظارت زنجیره ای از بخش تامین نهادها، جوجه ریزی، تولید و توزیع این استان را گهگاه دچار مشکلات عدیده ای در بخش کمبود مرغ می کرد که اکنون با مدیریت همه ارکان حول محوریت جهاد کشاورزی این مشکل به سمت حل شدن پیش می رود و انتظار می رود در همگرایی بیشتر بخش خصوصی با ارکان دولت به سرانجام خوبی باثبات برسد.

 

جزییات فرآیند تامین مرغ در کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ۴۲ روز کمبود مرغ در این استان گفت: تامین مرغ مورد نیاز در سایه همدلی و همراهی مسئولان و دست اندرکاران در این استان مدیریت و مرغ مورد نیاز، تامین شد.

 

داود بیگلری با تاکید بر اینکه در زمینه کمبود مرغ طی چند روز اخیر شرمنده مردم هستیم افزود: مشکل کمبود مرغ در استان کرمان با مدیریت استاندار برطرف شد.

 

وی مشکل کمبود مرغ در استان کرمان را دارای ریشه کشوری دانست و تصریح کرد: در گذشته جوجه ریزی انجام نشده بود و مشکلات نهاده ها هم وجود داشت که طی ماه اخیر خود را در قالب کمبود مرغ در کرمان نشان داد.

 

بیگلری گفت: خوشبختانه در سایه اتفاقی مبارک با همدلی استاندار کرمان و تحقق زنجیره پیوسته تولید، توزیع و هماهنگی شبکه های مختلف، مشکل برطرف و در نهایت مرغ مورد نیاز مردم تامین شد.

 

هماهنگی خرید مرغ مازاد استان های همجوار

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: هماهنگی لازم با استان های همجوار نیز به منظور خرید مرغ مازاد این استان ها انجام و همچنین مدیریت تولید داخل استان انسجام گرفت که در نهایت موجب تامین بازار شد.

 

تولید داخل استان خوب و تولید و توزیع مرغ در استان سیستمی شده است

 

وی با بیان اینکه جوجه ریزی در استان کرمان اکنون به مرحله خوبی رسیده و اگر اتفاقی در ماه های آینده رخ ندهد بازار به همین ترتیب جلو می رود افزود: تولید مرغ استان را مدیریت کردیم و از استان های همجوار نیز در راستای تامین مرغ کمک گرفتیم لذا اکنون تولید داخل استان خوب است و تولید و توزیع مرغ در استان سیستمی شده است.

 

بیگلری، وظیفه سازمان جهاد کشاورزی را تامین امنیت غذایی جامعه عنوان و تصریح کرد: تولید مرغ در استان کرمان خوب بود اما شبکه توزیع نمی توانست کار را به درستی انجام دهد؛ اکنون همه ارکان دخیل در این زنجیره هماهنگ شده اند و تعاونی تولید مرغداران و مدیریت ارشد استان نیز به کمک آمده اند که باید از استاندار کرمان تشکر کنیم.

 

وی گفت: دستگاه های امنیتی و نظارتی نیز در راستای تامین بازار کمک کردند و اکنون مرغ به وفور در استان کرمان وجود دارد و اگر در طول این مدت کوتاهی شد، قصور و کوتاهی را می پذیریم.

 

زیرساخت های بدون استفاده مرغداری ها وارد چرخه تولید می شوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان همچنین با تاکید بر اینکه صنعت مرغداری ظرفیت بسیار خوبی است و آب بر نیست افزود: در آینده نزدیک به صورت میان مدت، زیرساخت های ایجاد شده و بی استفاده واحدهای مرغداری وارد چرخه تولید می شود.

 

وی اظهار داشت: در بخش تولید جوجه یک روزه نیز استان کرمان با کمبودهایی مواجه است اما زیرساخت ها برای تولید این محصول وجود دارد که در آینده این مشکل نیز بر طرف می شود.

 

بیگلری تاکید کرد: سال گذشته تولید مرغ در استان زیاد بود اما مردم خرید کردند تا از تولید حمایت شود لذا باید همه ظرفیت ها را در حمایت از مردم و تولید به طور همزمان به کار گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زنجیره تولید مرغ در استان کرمان در حال پیگیری است افزود: تعاونی مرغداران استان اخیرا پای کار آمده است.

 

اینک مرغ گرم در شهر کرمان به قیمت ۸۲ هزار تومان، بدون کمبود و متناسب با نیاز مردم توزیع می شود که مدیران می گویند چون بخشی از مرغ از استان های دیگر تامین می شود، به علت افزایش هزینه های حمل و غیره، با قیمت تعیین شده در بعضی استان ها تفاوت دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار