معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت استان کرمان خبر داد؛
تامین کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان در کرمان

در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان برای تامین کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان تصمیم گیری شد.
کالاهای اساسی
 

به گزارش آسمان بردسیر، معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت استان گفت : برای تامین مرغ ، گوشت گرم و منجمد قرار شد ۴۰۰ تن مرغ منجمد از محل ذخایر موجود استان آزادسازی شود و در صورت نیاز فرمانداران برای حمل و توزیع گوشت و مرغ در شهرستان با توجه به نیاز دارند اقدام‌کنند.

 

قوام در باره گوشت قرمز نیز گفت: قیمت گوشت گرم قرمز هر کیلو ۳۱۰ هزارتومان تعیین شده و گوساله ۲۹۰ هزارتومان که واحدهای صنفی باید این قیمت را رعایت کنند.

 

 وی درباره ذخیره سازی گوشت و مرغ منجمد هم  افزود:هیچ نگرانی برای شب عید و ماه مبارک رمضان نیست و به میزان کافی در سردخانه های استان ذخیره شده و درباره نهاده های دامی هم نظیر کنجاله سویا وذرت هم‌میزان ذخایر قابل توجه است.

 
[pullquote]جهاد کشاورزی استان نیز برای تامین میوه شب عید اقدام به خرید و ذخیره سازی سیب درختی و پرتقال کرده است[/pullquote]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : برای تامین و تنظیم میوه شب عید و ماه مبارک رمضان ۳۰۰ تن سیب درختی و ۶۰۰ تن پرتقال برای تنظیم بازار استان در نظر گرفته شده  که سیب درختی تاکنون به میزان ۱۵۰ تن انبار شده و ۱۵۰ تومان مابقی نیز در حال ارسال به استان است.

خیر اندیش   افزود: ۶۰۰ تن پرتقال در نظر گرفته برای شمال استان نیز با رایزنی با کشت و صنعت جنوب استان تامین و در ایام مدنظر با قیمتهایی کمتر از بازار به مردم عرضه خواهد شد.

وی درباره گوشت سفید و قرمز مورد نیاز استان گفت: با توجه به جوجه ریزی انجام شده در بهمن ماه به مقدار دو و نیم میلیون قطعه از نظر تامین گوشت مرغ در ایام پیش رو مشکل وجود ندارد همچنین ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد نیز در سردخانه های استان وجود دارد.

وی درباره گوشت قرمز مورد نیاز بازار نیز گفت: نوسان قیمتی که این روزها در بازار مشاهده می شود مربوط به فصل باروری دام ها و افزایش قیمت ارز است اما با این حال کمبودی در این زمینه در استان وجود ندارد و از ۱۰ دی ماه تاکنون ۴۵۰ تن گوشت منجمد گوسفند و گوساله با قیمت ۱۵۰ تا ۱۵۵ هزار تومان در بازار عرضه شده و این عدد تا پایان اسفند به ۷۰۰ تن خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در باره قیمت مصوب قرمز گرم نیز  افزود: گوشت درجه یک گوسفند به قیمت ۳۱۰ هزار تومان، گوشت درجه ۲ قیمت ۲۸۵ هزار تومان و گوشت درجه سه گوسفند با قیمت ۲۳۰ هزار تومان باید به مردم عرضه شود و گوشت درجه ۱ گوساله ۲۹۰ هزار تومان ، گوشت مخلوط ۲۸۰ هزار تومان و قلوه گاه ۲۳۰ هزار تومان است.

وی افزود گوشت های گرم وارداتی نیز در مرحله اول در استان تهران توزیع خواهد شد و در صورت نیاز و در مراحل بعد به استانها نیز این گوشت ها اختصاص خواهند یافت.

 جنوب استان کرمان علاوه بر تامین میوه شب عید استان بخش زیادی از نیاز دیگر نقاط کشور به انواع مرکبات را نیز رفع می کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار