مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان:
تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت بیابانی در استان کرمان کاشت شده است

تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت بیابانی در استان کرمان کاشت شده است.
جنگل‌های دست کاشت بیابانی

به گزارش آسمان بردسیر، صدا و سیما نوشت: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در نشست خبری با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت بیابانی در استان کرمان کاشت شده است، گفت: ایران ششمین کشور تولیدکننده کربن در جهان است و همچنین رتبه ۴۳ در ترسیب کربن را در جهان دارد، با توسعه فضای سبز و کاشت درختان رسوب کربن را می‌توان انجام داد.

 

مهدی رجبی زاده افزود: الزام بین المللی وجود دارد که تعدادی از کشور‌ها تا سال ۲۰۵۰ میلادی میزان تولید کربن خود را صفر کنند.

 

وی بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت بیابانی در استان کرمان کاشت شده است، در شمال استان حدود یک میلیون هکتار جنگل‌های طبیعی داریم که تقریبا ۹ درصد جنگل‌های ایران را در بر می‌گیرند و باتوجه به اینکه سرانه فضای سبز در جهان ۶۰۰۰ متر مربع و در ایران ۱۶۰۰ مترمربع و در کرمان حدود ۷۰۰ مترمربع است لذا استان تقریبا نصف سرانه کشور فضای سبز دارد و باید به متوسط سرانه کشوری برسیم.

 

رجبی زاده از تعیین تکلیف همه اراضی ملی شمال استان کرمان خبر داد و بیان کرد: از ۱۳ میلیون ۳۶۹ هزار و ۴۵۸ هکتار اراضی ملی شمال استان تا امروز ۱۳ میلیون ۶۱ هزار و ۶۵۸ هکتار سند تک برگ گرفته شده و آگهی برای ۳۰۲ هزار هکتار داده شده لذا فقط ۵۰ هزار هکتار از این اراضی باید در دادگاه‌ها و کمیسیون‌ها تعیین تکلیف شوند.

 

وی با اشاره به ارزشمندی گیاهان دارویی موجود در استان کرمان گفت: امسال بهره مالکانه ۳۵ هزار کیلوگرم محصولات فرعی انغوزه و آویشن، پنج میلیارد تومان بوده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار