مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:
تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به زوج‌های نابارور در استان کرمان پرداخت می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه برای حمایت و درمان زوج‌های نابارور محدودیت منابع نداریم، گفت: تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نیز به آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش آسمان بردسیر، اجرای سیاست‌های جمعیتی یکی از دغدغه‌های جدی دولتی‌ها در کشورمان در سال‌های اخیر بوده است و ناباروی به عنوان یک موضوع قابل توجه در جامعه مطرح است و تقریبا یک چهارم زوجین دچار مشکلات ناباروری هستند. روش‌های درمان ناباروری استرس‌زا و درمان‌‌‌های آن سخت و پرهزینه است؛ درمان ناباروری نیازمند حمایت مالی، فیزیکی، روانی، صرف زمان کافی و صبور بودن است و ممکن است در مراحل اولیه، موفقیتی حاصل نشود از این رو سال‌ها هزینه‌های زیاد درمان ناباروری به ویژه در بخش خصوصی مهمترین مشکل زوجین نابارور در مسیر درمان بود.

 

در این راستا دولت نیز تلاش کرده تا با گسترش مراکز درمان ناباروری و تحت پوشش قرار دادن خدمات درمان ناباروری شرایط درمان این بیماری و مشکل زوجین را تسهیل کند. از آنجا که روش‌های درمان ناباروری استرس‌زا و درمان‌‌‌های آن سخت و پرهزینه است یکی از حوزه‌های مهم در این زمینه، بحث خدمات‌رسانی مناسب و کم هزینه به زوج‌های نابارور در جهت درمان آنها است.

 

درمان ناباروری موضوعی است که در دستور کار جدی وزارت بهداشت نیز قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند گسترش مراکز درمان ناباروری، پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری و اعطای وام قرض‌الحسنه به زوج‌های نابارور خود را نشان داده است. در این راستا به سراغ محمد جعفری، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان رفتیم تا خدمات بیمه سلامت به زوج‌های نابارور در استان کرمان را جویا شویم.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه بیش از 35 هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد، اظهار داشت: 90 درصد از هزینه‌های درمان ناباروری زوج‌های نابارور توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در کرمان با پنج مطب فوق تخصص ناباروری و دو مرکز درمان ناباروری خصوصی و دولتی طرف قرارداد است، گفت: بیمه‌شدگان با مراجعه به این مطب‌ها و مراکز درمانی می‌توانند از درمان رایگان بهره ببرند.

 

جعفری با بیان اینکه درمان زوج‌های نابارور یک معدن طلا برای افزایش جمعیت است، ادامه داد: از نظر علمی بیش از 40 درصد زوج‌های نابارور قابل درمان هستند و می‌توانند صاحب فرزند شوند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 10 هزار نفر از زوج‌های نابارور در سطح استان کرمان شناسایی شدند و به آنها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شده است، افزود: بر اساس آماری که داریم با اجرای این طرح تاکنون حدود 15 هزار زوج نابارور به مراکز مراجعه کرده و خدمت دریافت کردند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه برای فرزندآوری در کشور باید کار جهادی کرده و حمایت‌های دولت اطلاع‌رسانی شود، ابراز داشت: برای حمایت از زوج‌های نابارور و درمان آنها، محدودیت منابع نداریم و حتی تسهیلات 50 میلیون تومانی نیز به آنها پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های تک فرزندی در جامعه بسیار زیاد و غیرقابل جبران است، بیان کرد: متاسفانه برخی خانواده‌ها به تک فرزندی بسنده کردند در حالی‌ که این خانواده‌ها در آینده با مصیبت‌های زیادی روبه‌رو خواهند بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار