رئیس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی خبر داد؛
تشریح برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار دلها / پیش‌بینی حضور روزانه ۲۰ هزار زائر در کرمان

رئیس ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت حاج‌قاسم برنامه‌های سومین سالگرد سردار دل‌ها را تشریح کرد.
سپاه کرمان

به گزارش سپهر بردسیر، سردار محمدعلی نظری امروز در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار دلها اظهار داشت: حاج‌قاسم بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت خود را برای خدمت‌رسانی به مردم گذاشت و خود را فدای آنها کرد.

 

رئیس ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی به شعار برگزاری این مراسم پرداخت و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند«حاج‌قاسم فدای مردم شد» امسال شعار سومین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی “جان فدا” انتخاب شده است.

 

نظری بیان کرد: یکی از دلایلی که حاج‌قاسم محبوب دل‌ها بود فدا کردن جان خود برای مردم بود.

 

وی از ویژگی‌های حاج‌قاسم سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه او عشق و محبت زیادی به مومنان و مستضعفان جهان داشت، ابراز داشت: سلیمانی در بحران‌ها و مشکلات به کمک مردم می شتافت، همچنین شجاعت، نبوغ نظامی، بی‌باکی، ولایت‌پذیری و ولایت‌باوری، حضور در دفاع مقدس، در تامین امنیت جنوب شرق و مقابله با داعش، طوری عمل می‌کرد که موجب شعف و غرور مردم می‌شد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم به حاج‌قاسم علاقه دارند به خاطر احساس امنیتی است که او در طول سال‌ها به آنها داده و در دل مردم جاودانه شده است.

 

وی افزود: باوجود اینکه حاج‌قاسم سلیمانی در بالاترین مقام در نظام و انقلاب بود اما هیچ چیز شخصی برای خودش نمی‌خواست و هرچه می‌خواست برای مردم بود و خود را فدای مردم کرد.

 

نیاز اصلی این روزهای جامعه ولایت پذیری است

سردار نظری با اشاره به اینکه این روزها نیاز اصلی جامعه ما ولایت‌پذیری است، عنوان کرد: حاج‌قاسم یک مجسمه کامل از ولایت‌پذیری بود و همیشه اراده خود را با ولی زمان خود هماهنگ می‌کرد، زمانی که در مقابل ولی خود می‌ایستاد یک سرباز واقعی برای ولی‌فقیه بود و این یکی از خصوصیات حاج‌قاسم به‌شمار می‌رفت.

 

وی افزود: برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم از هشتم تا ۱۸ دی‌ماه در سه نقطه گلزار شهدا کرمان، مصلای کرمان و حسینیه ثارالله به‌مدت ۱۱ روز برگزار می‌شود.

 

سردار نظری عنوان کرد: برنامه‌های سالگرد با دعای کمیل در روز پنجشنبه(هشتم دی‌ماه) در گلزار بین‌المللی شهدای کرمان شروع و در روز ۱۸ دی‌ماه در مصلی بزرگ امام علی (ع) با اجلاسیه به پایان می‌رسد.

 

وی گفت: سعی کرده‌ایم بررسی و آسیب‌شناسی برنامه‌های دو سالگرد گذشته را داشته باشیم، بنابراین تلاش کردیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم تا سومین سالگرد با بهترین نحو اجرا شود.

 

مسؤول ستاد برگزاری سومین سالگرد حاج‌قاسم در استان کرمان بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به فروکش کردن کرونا روزانه حدود ۲۰ هزار نفر از خارج استان برای شرکت در سومین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی به کرمان سفر کنند.

 

برنامه های ستاد سالگرد با 17 کمیته اجرایی راه اندازی شده است

سردار نظری ابراز داشت: برنامه‌های ستاد سالگرد با ۱۷ کمیته اجرایی راه‌اندازی شد و کمیته‌های مردمی با ۱۲ کارگروه فعالیت خود را شروع کرده است.

 

وی عنوان کرد: همایش رؤسای ستادهای مردمی استان و کشور و زیارت خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در ۵۰۰ نقطه از استان برگزار می‌شود، ضمن اینکه همایش مسؤولان مواکب، شروع شده است.

 

نظری بیان کرد: نرم‌افزار «دیار مرد میدان» نیز به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی برای تسهیل‌گری امور زائرین آغاز به کار کرده است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امسال کمیته برگزاری مراسمات گلزار مجزا است و برنامه‌ها در گلزار شهدا در سه نوبت (صبح، عصر و شب) در شبانه‌روز با سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: ۱۳ دی‌ماه نیز ویژه‌برنامه ساعت شهادت را در گلزار شهدا داریم، همچنین ۱۲ دی‌ماه تجمع هیأت‌های مذهبی توسط کمیته مردمی برگزار می‌شود.

 

سردار نظری عنوان کرد: برنامه‌های بیت‌الزهرا به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) شروع  و تا ۱۰ دی‌ماه ادامه دارد که ۲۰ روز را شامل می‌شود، علاوه بر این از ۱۰ تا ۱۸ دی‌ماه برنامه‌های بسیار متنوعی از جمله ویژه‌برنامه سوگ یار، یاد جاودانه ۹ تا ۱۱صبح، برپایی نمایشگاه، شب خاطره، محفل انس با قرآن، مسابقه وصیتنامه حاج‌قاسم، همایش هنرمندان و غیره در این مکان برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: کمیته مردمی ستاد سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم، ۲۱ برنامه شاخص در کرمان و برنامه‌های متعددی در شهرستان‌ها برگزار می‌کند که پیاده‌روی در روز شهادت حاج‌قاسم از میدان شهدا تا گلزار شهدای کرمان، برگزاری یادواره شهدای حماسه دی‌ماه در روز ۱۴ دی‌ماه و در حسینیه ثارالله، یادواره شهدای محله‌ای، هماهنگی با ساعت عاشقی یعنی ۱:۲۰ دقیقه شب در کل استان، جلسات حماسی در محلات و مساجد برخی از آن موارد هستند. نظری عنوان کرد: عمده وظیفه کمیته اسکان بر عهده ستاد مردمی است، این کمیته ایجاد اسکان برای زائران و پذیرایی تقریبا روزی ۲۰ هزار نفر را آماده کرده و در صورت افزایش تعداد زائران از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها استفاده می‌شود.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: یکی دیگر از کمیته‌های سالگرد کمیته مواکب است، در ایام سالگرد ۲۸۰ موکب و ایستگاه صلواتی در سطح استان، ۲۱۲ موکب و ایستگاه صلواتی در سطح گلزار و خیابان‌های اطراف، ۶۰ موکب در سطح شهر کرمان و ۸ موکب در ورودی‌های استان راه‌اندازی می‌شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از خصوصیات حاج‌قاسم مردم‌یاری و مردم‌یاوری بود و ما با بهره‌گیری از این روحیه خوب حاج‌قاسم برنامه‌های محرومیت‌زدایی را در دهه مقاومت پیش‌بینی کرده و آن را انجام می‌دهیم.

 

سردار نظری اضافه کرد: از جمله این برنامه‌ها رزمایش گروه جهادی پزشکی طرح شهید رهنمود است که از ۱۰ دی‌ماه شروع می‌شود، همچنین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان ریگان، پروژه‌های آبرسانی در ۶۳ روستا به عدد سن حاج‌قاسم در شهرستان نرماشیر در روز ۱۱ دی داریم، همچنین، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در گلزار شهدای کرمان، پویش نذر خون، رزمایش کمک‌های مومنانه، توزیع جهیزیه، اجتماع گروه‌های جهادی و غیره نیز برگزار می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه کمیته مراسم در حسینه ثارالله و مصلای امام علی(ع) برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند، گفت: یادواره شهدای مدافعان سلامت، گردهمایی تقریب مذاهب و گردهمایی فرزندان شهدا در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.

 

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در شهرستان بردسیر

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: گردهمایی تقریب مذاهب و روحانیون ۹ تا ۱۱صبح در روز ۱۲ دی‌ماه، گردهمایی اساتید و دانشجویان و نخبگان شهر کرمان، یادواره شهدای حماسه ۱۷ دی، گردهمایی یاران و بچه‌های حاج‌قاسم از سراسر کشور، اجلاسیه نیز در مصلای کرمان از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز ۱۸ دی‌ماه برگزار می‌شود، همچنین گردهمایی فرزندان شهدا را در روز ۱۴ دی‌ماه در حسینیه ثارالله داریم.

 

وی بیان کرد: کمیته برنامه شهرستان‌ها برنامه‌های خود را در ستاد سیاستگذاری ارائه کرده‌اند و بیش از ۱۵ برنامه شاخص دارند، همچنین در همه شهرستان‌ها برنامه‌های خاصی برگزار می‌شود.

 

سردار نظری تصریح کرد: امسال تقاضای برگزاری یادواره خانگی شهدا از مردم شهرستان‌ها داشتیم که در برخی از خانه‌ها یادواره شهدا برگزار می‌شود.

 

وی گفت: راه‌اندازی بزرگترین کانال بصیرتی در اپلیکیشن روبیکا، کمیک موشن هزار و دوازدهمین نفر، مسابقه سواد رسانه‌ای، تولید کتاب صوتی از چیزی نمی‌ترسم، بررسی ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی، برگزاری شب خاطره، دو قطعه فیلم کوتاه و غیره از جمله برنامه‌های کمیته فضای مجازی و رسانه است.

 

سردار نظری افزود: برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در شهرستان بردسیر، سالگرد شهید پورجعفری در بخش گلباف، یادواره شهدای عشایر در شهرستان جیرفت، گردهمایی عشایر در شهرستان رابر، گردهمایی عشایر ایل سلیمانی در قنات ملک برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام / 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار