رییس کل دادگستری استان کرمان در آیین تکریم و معارفه دادستان‌ شهرستان بردسیر:
تعامل با مردم، رمز موفقیت‌های نظام قضایی کشور است

رییس کل دادگستری استان کرمان ابراز رضایت مردم از خدمات دستگاه قضایی را نشان دهنده حرکت این دستگاه بر مسیر صحیح دانست .
رئیس کل دادگستری کرمان
به گزارش آسمان بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در آیین تکریم و معارفه دادستان‌های سابق و جدید شهرستان بردسیر گفت: الگویی که جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، قضایی و… به دنیای امروز معرفی کرده است، باعث افتخار این نظام است و نشان داده است که می‌تواند راهگشا باشد.
 

وی حماسه بزرگ ملت ایران در ۲۲ بهمن ماه را تبریک گفت و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف این کشور در ۴۴ سال قبل در چنین روز‌هایی الگویی از حکومت داری را به دنیای بشریت امروز معرفی کرد که در قاموس مردم در آن زمان این نوع حکومت، نوع شناخته شده‌ای نبود.

 

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: نظام مردم سالار دینی، جمهوری اسلامی ایران و حکومت اسلامی در ذهن حضرت امام راحل شکل گرفته و پرورانده شده بود که با حمایت ملت ایران، این نظام شکل گرفت، اما برای سیاستمداران آن روز ملموس نبود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که در این نوع حکومت، سرنوشت مردم به دست خود مردم بود، تاکید کرد: در این نوع حکومت، مردم جلودار هستند و مسئولان پشت سر مردم حرکت می‌کنند و در حقیقت بر سرنوشت خود حاکم هستند.

 

وی رکن دوم مردم سالاری دینی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این نوع دین منطبق بر دین، اسلام و مکتب در حالی شکل گرفت که چنین طرح می‌شد که دین افیون ملت هاست و با پیشرفت و توسعه مغایرت دارد، و نظام مقدس جهوری اسلامی ایران ۴۴ سال این الگو را نشان داده است که می‌شود هم مردم حاکم و تصمیم گیر باشند و هم احکام دین حاکم باشد و نظام اسلامی باشد که این الگو قابل ارائه به دنیاست.

 

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: یک بخشی از این حکومت، نظام و الگوی موفق، نظام قضایی حکومت اسلامی است که الگوی موفق دیگری در کنار اصل نظام اسلامی است که قضات براساس احکام دین اسلام نسبت به صدور آرای مختلف اقدام می‌کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران نشان داد که می‌شود در یک نظام مردمی و اسلامی، دادگستری و دستگاه قضایی از تشر‌های شرق و غرب نترسد و اگر خواستید یک حکم اسلامی را صادر و اجرا کنید، دیگران نتوانند به شما ایراد بگیرند.

 

وی با اشاره به این مطلب که امروز قضاتی داریم که اکثرا جوان هستند و از دانش، تجربه و توانمندی قضایی بالایی برخوردار می‌باشند، تاکید کرد: امروز قضات دستگاه قضایی با روحیه ایمان، انقلابی بودن، متعهد بودن و مردمی بودن در این نظام قضایی در حال خدمت هستند و به مردم خدمت ارائه می‌کنند؛ که این خدمات نیز منجر به رضایت مندی نسبی مردم شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های افشین صالحی نژاد، دادستان سابق بردسیر تقدیر کرد و گفت: عماد بنی اسدی نیز از سرمایه‌های قضایی استان و دارای تجربیات مدیریتی موفقی هستند که به عنوان دادستان جدید شهرستان بردسیر مشغول به خدمت خواهند بود.

 

وی تاکید کرد: همه باید جایگاه قانونی دادستان را به رسمیت بشناسیم و در پرتوی تعامل بتوانیم در راستای رفع مشکلات مردم تلاش نماییم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار