رئیس کمیته امداد کشور در دیدار با استاندار کرمان:
تمام مددجویان کرمانی تا چهارسال آینده صاحبخانه می‌شود

رئیس کمیته امداد کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و پیش‌بینی ان‌شاءالله تا چهار سال آینده تمام مددجویان صاحب خانه خواهند شد، لذا از استاندار کرمان درخواست داریم در زمینه تامین زمین مساعدت لازم را داشته باشند.
رئیس کمیته امداد کشور

به گزارش آسمان بردسیر، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته ی امداد کشور در دیدار با استاندار کرمان گفت: استان کرمان دارای ۱۱۸ هزار مددجو تحت پوشش است و ۹ هزار یتیم و بیش از ۱۳ هزار نفر زیر پوشش طرح محسنین دارد که پدران آنها به دلایل مختلف قادر به حمایت فرزندان خود نیستند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان این مطلب که در استان کرمان ۶۶ هزار حامی ایتام داریم، عنوان کرد: درآمد اکرام در سال گذشته، ۱۲۰ میلیارد و ۷۱۱ میلیون تومان بوده است که مردم به حساب ایتام و محسنین واریز کرده‌اند که این مبلغ در ده ماهه سال جاری بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، حدود ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در استان کرمان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات در این مدت مبلغ ۵۰۶ میلیارد بوده است. از طرف دیگر تعداد ۲۴ هزار فرصت شغلی تعهد امسال کمیته امداد بوده که بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی آن محقق شده است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که تسهیلات اشتغال سال جاری ۱۲۵۰ میلیارد تومان بوده که ۸۶۴ میلیارد تومان آن جذب شده است، تصریح کرد: میزان درآمد کل نقدی استان کرمان در سال گذشته مبلغ ۲۶۵ میلیارد تومان است که این مبلغ در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۳۹ میلیارد تومان بوده است.

 

بختیاری با اشاره به اینکه تعداد یک‌هزار و ۴۴ واحد مسکن روستایی مددجویی در استان افتتاح شده است، عنوان کرد: مسکن شهری نیز ۹۰۹ واحد احداث شده و ۵۰۳ واحد نیز در حال احداث است، لذا در مجموع در زمینه مسکن مددجویی استان کرمان خوب عمل کرده است.

 

وی افزود: تعداد ۵۱ هزار دانش آموز، ۳ هزار دانشجو، ۳۰۰ طلبه و بیش از ۴۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد در استان داریم.

 

بختیاری اضافه کرد: در استان کرمان ۴۵۰ مرکز نیکوکاری داریم که بیش از ۲۰۰ مرکز آن در مساجد مستقر هستند.

 

بختیاری با اشاره به اینکه در زمینه انرژی خورشیدی استان کرمان الگوی خوبی برای کل کشور است، بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی و پیش‌بینی ان‌شاءالله تا چهار سال آینده تمام مددجویان صاحب خانه خواهند شد، لذا از استاندار کرمان درخواست داریم در زمینه تامین زمین مساعدت لازم را داشته باشند.

 

وی بیان داشت: صندوق ضمانت تصویب و تایید شده است که به عنوان ضمانت برای گرفتن تسهیلات برای افراد تحت پوشش استفاده می‌شود.

 

 به دنبال توازن اقتصادی در استان هستیم  

در این جلسه استاندار کرمان نیز گفت: استان کرمان از نظر توازن اقتصادی از شرایط قابل قبول برخوردار نیست که در این زمینه به دنبال تحقق عدالت همه جانبه هستیم.

 

محمد‌مهدی فداکار خاطرنشان کرد: به دنبال استقرار زیرساخت‌های لازم در جنوب کرمان هستیم که موجب بهبود وضعیت موجود شود، چراکه فاصله زیاد آن با مرکز استان موجب کاهش خدمات‌رسانی لازم می‌شود.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه سرمایه و درآمد از استان خارج می‌شود، لذا به دنبال ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری بیشتر در استان هستیم.

 

فداکار ابراز داشت: خرما، پسته و کشاورزی از جمله ظرفیت‌های صادراتی استان هستند، همچنین دارای پنج فرودگاه فعال در استان هستم و از طرف دیگر در کنار معادن فعال شمال استان دارای ظرفیت‌های معدنی در جنوب هستیم که تنوع معدنی آنها از شمال استان بیشتر است.

 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، لذا یکی از این ظرفیت‌های قابل توجه، وجود انرژی خورشیدی است که استان کرمان به عنوان یک نقطه خاص در کشور محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار