رئیس پلیس فتا کرمان تشریح کرد؛
تهدیدات سایبری چهارشنبه آخر سال

رئیس پلیس فتا کرمان در خصوص تهدیدات سایبری چهارشنبه آخر سال هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش موادمحترقه در کمین هستند.
سایبری

به گزارش آسمان بردسیر، سرهنگ محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتا کرمان افزود: با توجه به نزدیک شدن روز‌های پایانی سال و فرارسیدن چهارشنبه آخر سال، رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر، چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

او در خصوص شیوه اجرای این کلاهبرداری بیان داشت: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی می‌کنند و متقاضیان خرید این اقلام، که اکثرا کودکان و نوجوانان می‌هستند، به درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی کرده اند هدایت می‌شوند و حساب بانکی آن‌ها را خالی و یا با اخذ بیعانه و ارائه ندادن خدمات، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

 

این مقام انتظامی تاکید کرد: علاوه بر فروش مواد محترقه در فضای مجازی و کلاهبرداری‌های مرتبط با این موضوع، برخی افراد اقدام به آموزش ناقص ساخت این مواد در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که می‌تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت مادی به همراه داشته باشد.

 

[pullquote]بیشتر بخوانید : جرایم سایبری استان کرمان ۳۰ درصد افزایش یافته است/ کشف 92 درصد جرایم[/pullquote]

 

او تصریح کرد: با توجه به اینکه هر گونه فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی جرم است، با افرادی که درزمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ، گروه، کانال و صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت دارند بر اساس قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

 

سرهنگ رضایی به شهروندان توصیه کرد، با نظارت بیشتر بر فرزندان خود مراقب اغفال شدن آن‌ها از سوی کلاهبرداران سایبری در فضای مجازی باشند.

 

او افزود: نظارت بر فعالیت آنلاین فرزندان می‌تواند خاطرات چهارشنبه سوری را شیرین کند، پس باید همراه و همگام با فرزندان خود در فضای مجازی باشیم تا چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار