مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:
توجه به مسائل پرورشی و تربیتی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش کرمان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توجه به مسائل پرورشی و تربیتی یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.
رضایی آموزش و پرورش کرمان
به گزارش آسمان‌بردسیر، فارس نوشت: رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: در استان کرمان بیش از ۶ هزار مدرسه در حال فعالیت است و بیش از ۴۴ هزار و ۳۰۰ همکاران فرهنگی شاغل تعلیم و تربیت بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از استقلال آموزش و پرورش شهرستان جازموریان به‌عنوان اولین اداره در این شهرستان جدیدالتاسیس خبر داد و گفت: بومی گزینی و جوان‌گرایی در زمینه اختصاص پست‌های کارشناسی و اداری ادارات آموزش و پرورش و مدارس در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

 

وی با اشاره به اشراف کامل و دقیق منظم مقام معظم رهبری به تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش ادامه داد: مقام معظم رهبری مهر تاییدی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زدند، اما بر اجرای ۱۰۰ درصدی سند با تهیه و تدوین نقشه اجرایی تاکید کردند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان کرمان در دولت سیزدهم ابراز داشت: توجه به مسائل پرورشی و تربیتی یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

 

برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با حضور ۱۸۶ هزار دانش‌آموز

وی از برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی با حضور بیش از ۳۵۶ هزار دانش‌آموز، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با حضور ۱۸۶ هزار دانش‌آموز، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز، اعزام بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کرمانی به اردوهای راهیان نور خوزستان، اعزام بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان مکتب شهید سلیمانی و زیارت گلزار شهدای کرمان و برگزاری جشن تکلیف ویژه بیش از ۵۶ هزار دانش‌آموز را از مهمترین فعالیت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه پرورشی و فرهنگی نام برد.

 

رضایی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از نمره امتحانات نهایی ملاک قبولی در کنکور سراسری است، گفت: شرایط امتحانات نهایی در استان به‌صورت شهرستانی، منطقه‌ای، مدرسه‌ای و حتی درسی، بررسی و تحلیل شده و در راستای رشد و در تلاش هستیم که امسال رتبه استان در سطح کشور ارتقا پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه فضای آموزشی یکی از مهم‌ترین مواد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: استانداردسازی و بهینه‌سازی فضاهای آموزشی در شهرستان‌ها و مناطق استان در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد که در این راستا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفرهای استانی رئیس‌جمهور به پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.

 

رضایی از افزایش سرانه ۳۱ درصدی فضای ورزشی مدارس استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: افزایش سرانه ورزشی مدارس دخترانه در دستور کار بوده است زیرا اعتقاد داریم تربیت مادران موفق نقش موثری در تربیت فرزندان متعهد کارآمد و سالن برای آینده کشور دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار