مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان خبر داد:
تکرار تخلف از واحد‌های صنفی به هیچ وجه قابل قبول نیست/طرح بازرسی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه طرح بازرسی از بازار تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، گفت: کمبود کالای اساسی در بازار نداریم.
بازرسی تعزیرات کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در جلسه اقدام مشترک تنظیم بازار با بیان اینکه از 8 اسفندماه همزمان با سراسر کشور گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در استان آغاز شده است و دستگاه‌های مختلفی از جمله جهاد کشاورزی، صمت، اتاق اصناف، دامپزشکی و علوم پزشکی در این گشت‌ها همکاری می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه سه گشت در مرکز استان نظارت بر بازار را به‌عهده دارند، گفت: تعزیرات متولی رسیدگی به پرونده متخلفین و صدور رأی است، اما در گشت‌های مشترک نظارت بر بازار هم همکاری داریم.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اعلام اینکه “طرح بازرسی از بازار تا 4 اردیبهشت‌ماه سال آینده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد”، افزود: در روزهای تعطیل نیز گشت‌های بازرسی از بازار فعال هستند.

 

وی با تصریح به اینکه نظارت بر کالاهای اساسی بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: لبنیات، مواد پروتئینی، شیرینی، پوشاک و غیره نظارت می‌شوند و در اولویت ما هستند و با متخلفین در همان لحظه برخورد می‌شود و حکم صادر می‌شود.

 

میری با تأکید به اینکه تمام فروشندگان باید فاکتور خرید کالای خود را به بازرسان ارائه کنند، اضافه کرد: تمام فروشندگان باید برای خریدهای با مبلغ بالای 10 هزار تومان فاکتور فروش برای مردم صادر کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بازرسی از مطب پزشکان و آزمایشگاه‌های استان و نظارت بر تعرفه پزشکی در دستور کار است، گفت: با هرگونه گران‌فروشی در استان برخورد قاطع می‌شود و اصنافی که بر اثر گران‌فروشی پلمب شود تا پایان تعطیلات نوروز بازگشایی نخواهند شد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با تأکید به اینکه “ادارات صمت و جهاد کشاورزی در شمال و جنوب استان کرمان موظف هستند به وظایف قانونی خود در نظارت از بازار عمل کنند و ما هم همکاری خواهیم کرد”، افزود: از مردم درخواست داریم هرگونه تخلف در بازار را گزارش کنند که حتماً پیگیری خواهد شد.

 

وی با اظهار اینکه با کسب‌هایی که اقدام به فروش مواد محترقه کنند حتماً برخورد می‌شود، اعلام کرد: در چند روز گذشته بیش از 3 واحد صنفی عرضه مواد محترقه در استان شناسایی و پلمب شده است.

 

میری با تصریح به اینکه تمام مغازه‌ها باید نرخ کالا و خدمات خود را به‌روی کالا نصب کنند، گفت: اصنافی که تخلف‌های متعدد داشته باشند با دستور قضایی پلمب می‌شوند و دادستان‌های سراسر استان نیز در بحث تنظیم بازار و نظارت بر بازار همکاری دارند.

 

وی با ابراز اینکه تکرار تخلف از واحد‌های صنفی به هیچ وجه قابل قبول نیست و این واحد‌های صنفی حتماً پلمب و نصب پارچه خواهند شد، اضافه کرد: تعزیرات حکومتی اجازه سوءاستفاده عده‌ای در بازار را نخواهد داد و اجازه نخواهیم داد آرامش مردم در ایام نوروز بازیچه عده‌ای شود.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه “بر اساس گزارش اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمبود کالای اساسی در بازار نداریم”، اظهار داشت: اگر گزارش احتکار داشته باشیم حتماً برخورد قاطع قانونی با آنها خواهد شد.

 

وی با تذکر اینکه نبود کارت‌خوان در مطب پزشکان تخلف است و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باید حتماً نظارت کنند و تذکر لازم را به پزشکان بدهند، گفت: در شأن جامعه پزشکی نیست که دفتر کار یک پزشک به‌دلیل فرار مالیاتی و عدم نبود کارت‌خوان تعطیل شود.

 

میری با یادآوری اینکه در ایام نوروز نظارت بر تأسیسات گردشگری، رستوران‌ها و مکان‌های عرضه مواد غذایی در دستور کار است، افزود: مردم با خرید هر گونه مواد غذایی تاریخ مصرف آن را بررسی کنند.

 

وی با تأکید به اینکه مردم در صورت مشاهده عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته حتماً موارد را گزارش کنند چرا که سلامت و جان مردم مورد تهدید است و حتماً باید پیگیری شود، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت و سامانه 135 تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار