با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت؛
اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری «علمدار» در کرمان

اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار با حضور وزیر آموزش و پرورش در کرمان برگزار شد.
وزیر

به گزارش سپهر بردسیر، یوسف نوری امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار در پردیس خواجه‌نصیر کرمان اظهار داشت: انسان با ولایت کامل می‌شود.  و اولین مدافع ولایت حضرت زهرا (س) است و حاج‌قاسم  به‌عنوان شیعه پا، جای پای حضرت زهرا (س) گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مکتب و مدرسه حاج‌قاسم از هیچ الگویی تبعیت نمی‌کند و مکتب او از داشته‌ها و آموزه‌های خودش است. و بدانید اگر از درون خودمان الگوسازی نکنیم، اسیر می‌شویم و لنگش اقتصاد، آموزش و… به علت تقلید یا اقتباس از الگوهای بیرونی است.

الگوی نظام تربیتی می تواند حاج قاسم باشد

نوری گفت: نظام تربیتی ما باید یک الگویی داشته باشد و  این الگو می‌تواند حاج‌قاسم باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: جشنواره علمدار این پیام را دارد که جهاد تعطیل نشده. بلکه صورتش عوض شده است؛ گاهی به‌صورت جنگ نظامی و گاهی به‌صورت جنگ نرم است و ما این سرمایه‌ها را داریم.

نوری بیان کرد: ما در آموزش و پرورش باید فاصله حرف و عمل را کم کنیم و فاصله بین بینش و منش را به صفر برسانیم  و این هنر را معلمان ما دارند.

کل شرکت‌کنندگان این جشنواره ۹۳ هزار و ۳۷۵ نفر

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در تاریخ ۱۲ مهرماه سال جاری افتتاحیه این جشنواره برگزار شد و امروز هم اختتامیه آن را برگزار می‌کنیم .

وی ادامه داد: این جشنواره ویژه  دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور و خارج از کشور بود و آنها آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

 رضایی با اشاره به اینکه  کل شرکت‌کنندگان این جشنواره ۹۳ هزار و ۳۷۵ نفر هستند. بیان داشت: در این جشنواره  بیشترین آثار ارسال شده از ۱۰ استان تهران، گلستان، فارس، قزوین، سمنان، کرمان، البرز، اصفهان و آذربایجان شرقی است.

 مدیرکل  آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیاز به همکاری همه نهادهای مختلف دارد. گفت: آموزش و پرورش توسعه همه‌جانبه کشور است و اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم، نیروی انسانی، مهمترین و اساسی‌ترین زیربنای آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار