حجت الاسلام والمسلمین کرمانی امام جمعه بردسیر: اربعین تجسم رسوایی ظلم و ستم و پیروزی حق و مظلوم است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه های نماز جمعه این هفته ،ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به آیه ۱۸ سوره حشر گفت: تقوا بهترین توشه آخرت است و بهترین زاد و توشه برای قیامت، تقوای الهی و خداترسی است.

وی با اشاره به اربعین حسینی، نقش تاثیرگذار کاروان اسرا در اربعین را مهم خواند و گفت: در فاصله‌ای که اهل بیت امام حسین(علیه السلام) از مدینه خارج شدند و سپس به مدینه بازگشتند نزدیک به ۷ ماه زمان برد و در این مدت، ۴۰ روز را با مصیبت های وارد شده بسیار سخت پشت سر گذاشتند و در حالیکه قافله باید در اوج شکست باز می گشت،اما آنها پیروزمندانه به مدینه بازگشتند.

خطیب جمعه بردسیر در بیان دلایل ماندگاری و اهمیت اربعین گفت: اربعین تجسم رسوایی ظلم و ستم و پیروزی حق و مظلوم است. وی افزود: اربعین عدد کمال است، انسان‌ها از لحاظ جسمی و روحی در سن ۴۰ سالگی به رشد و کمال می‌رسند، اربعین هم نشانه و چله شهادت امام حسین(علیه السلام) و روز رسیدن به کمال عاشورا است و کمال عاشورا در روز اربعین به نقطه قله و اوج خودش رسیده است.

وی ادامه داد: اربعین بروز و ظهور ارزش‌های انسانی در مقابل ضد ارزش هاست، اربعین برائت از صفت‌های زشت و ناپسند انسان‌ها است و کسانیکه که با انجام معامله شوم به امام حسین(علیه السلام) پشت کردند و خودشان را به بهای اندکی فروختند، بنابراین اربعین روز دیدن ناکامی دنیا زدگان و دنیا پرستان است و افرادی که به بهانه دینار و ملک ری و یا کمتر از آن، در مقابل فرزند پیغمبر ایستادند و در آخر هم دنیا و هم آخرت خود را نابود ساختند.

امام جمعه بردسیر با تسلیت ایام اربعین و تاکید بر جهانی شدن آن گفت: اربعین فلسفه ای است که از مساجد و هیئت‌ها بیرون آمده و خود را به مردم جهان نمایان می‌کند، دشمنان اسلام از این موضوع بسیار در هراسند و نکته قابل تامل، شباهت زندگی اربعینی و زندگی عصر ظهور می‌باشد که در اوج خود قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در زندگی اربعینی انسان‌ها رقابت را در کنار گذاشته و با عاطفه و احساس حاضرند از دل و جان بگذرند و به دیگران در راه امام مظلوم خدمت رسانی بکنند، این همان چیزی است که امام زمان شرط حضورشان را در حدیثی این چنین بیان می‌کنند؛ اگر شیعیان ما قلب‌هایشان با هم جمع بشوند ملاقات ما به تاخیر نمی‌افتد و توفیق مشاهدات ما را خواهند داشت و ما هم اکنون مشاهده می کنیم که این قلب ها در مراسم اربعین با هم به اجتماع رسیده و میلیون‌ها انسان با سلیقه، دین و مذهب‌های متفاوت حول امام زمان و امام حسین(ع) اجتماع می‌کنند و این همان شباهت زندگی اربعینی و زندگی عصر ظهور است.

امام جمعه بردسیر در بیان دلیل سانسور مراسم باشکوه اربعین در منظر رسانه های غربی و خبری جهان گفت: یکی از کسانی که این دلیل را بیان می‌کند مستندساز غربی می‌باشد که این چنین می‌گوید؛ مردم غرب از منفعتی لذت می‌برند که مربوط به منفعت شخصی باشد اما در اربعین، این موضوع کاملاً متفاوت و برعکس بوده و اربعین آیینه تمام نمای ایثار، فداکاری و لذت بردن در خدمت رسانی به زوار امام حسین(علیه السلام) است؛ اگر مردم دنیا و غرب بدانند چنین لذتی ماورای منفعت شخصی و در خدمت رسانی به دیگران وجود دارد دست از آن لذت شخصی برمی‌دارند و این همان سقوط تمدن غرب است که مبتنی بر منفعت طلبی شخصی است.

وی ضمن دعوت از همه نمازگزاران و مردم متدین شهرستان در راهپیمایی جاماندگان روز اربعین گفت: ما کلمه‌ای به نام جامانده نداریم، جامانده مربوط به جسم‌هاست در حالی که دل‌ها و روح جا نمی‌ماند و قطعاً کسانی که نتوانستند حضور فیزیکی در اربعین داشته باشند دل‌هایشان یقیناً در کربلا و پیش زائران اباعبداله بوده است.

خطیب جمعه بردسیر ضمن گرامی داشت آغاز هفته دولت و تبریک به همه دولتمردان، شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر را تسلیت عرض نمود و گفت؛ رمز ماندگاری نام‌های شهیدان رجایی و باهنر، خدمت خالصانه بوده است؛ کسانی که در دوران کوتاه تصدی خدمت، صادقانه و عاشقانه خود را وقف خدمت به مردم نمودند و این توصیف را نیز می‌توان برای شهید رئیسی تکرار نمود؛ شهیدی که خدمت خالصانه انجام داد و بعد از چهار دهه، دوره ادبیات خدمت رسانی بی‌منت را احیا کرد.

وی افزود: مسئولین ما باید مدیریت شهید رییسی و شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند و تمام فکر و ذهن مسئولان خدمت به مردم باشد. وی با بیان آغاز به کار دولت دکتر پزشکیان، عملکرد و رویکرد ایشان را نزدیک به شعار “دولت وفاق ملی” دانست و گفت؛ مجلس هم با تایید کل کابینه و رای اعتماد به همه وزیران، این وفاق ملی را نشان داد. مجلس و دولت باید از پرداختن به حاشیه‌ها دور باشند و تنها کار آنها دنبال کردن قانون اساسی و برطرف کردن مشکلات مردم، خصوصاً مشکلات اقتصادی باشد که شرط آن، تعامل قوای سه گانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

آخرین اخبار