حسن پور نماینده مردم بردسیر و سیرجان:
حسابهای پیشرفت و عدالت شهرستانی راه‌اندازی نشده اند / مجلس پیگیر است

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با گذشت 3 ماه از سال هنوز خبری از افتتاح حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی نیست،‌ اما در هفته‌های آینده این مساله را در مجلس از دولت پیگیری خواهیم کرد.
حسن پور نماینده بردسیر

به گزارش آسمان‌بردسیر، فارس نوشت: شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور در جمع خبرنگاران در مورد تبصره 18 قانون بودجه 1402 و افتتاح حسابهای پیشرفت و عدالت در سال جاری،‌ اظهار داشت: تا این لحظه هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و برخلاف آنچه که وعده داده شده بود‌ حسابهای پیشرفت و عدالت شهرستانی راه‌اندازی می‌شود، هیچ اقدام عملی رخ نداده است.

 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس افزود: با وجود این که دولت وعده داده و مجلس در قانون بودجه مصوب کرده، باید هر دو ماه به صورت شفاف به مردم گزارش داده شود و مردم در جریان روند کار قرار بگیرند، اما هفته گذشته که بازدید میدانی از استان کرمان داشتم و با افراد مختلف صحبت کردم، در عمل اتفاقی نیفتاده است.

 

به گفته وی، تبصره 18 قانون بودجه یکی از اهرم‌های اصلی برای رونق‌بخشی اقتصاد کشور است و محور تولید و محور اشتغال است و موجب رشد اقتصادی می‌شود.

 

این نماینده مجلس گفت: وزیر اقتصاد نیز در همایش بورس، بانک و بیمه و صنعت مالی کشور اعلام کرد که رشد سرمایه‌گذاری در سال قبل 7.1 بوده است که نسبت به سال 1400 که این نرخ 5 درصد منفی بوده، رشد خوبی است، اما آثار این رشد عملا در سفره مردم دیده نمی‌شود و مردم باید احساس آرامش و امنیت کنند و سرمایه‌گذار هم احساس امنیت داشته باشد.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد این که آیا شما پیگیر اجرای بند تبصره 18 قانون بودجه هستید؟ اظهار داشت:‌ امروز در وزارت اقتصاد ‌بودم و با مدیران مربوطه صحبت‌هایی داشتم و آنچه در حاشیه جلسه گفته شد، این بود که مدیر عامل بانک ملی اعلام کرد «جزء 2 بند 16 قانون بودجه را به استانها ابلاغ کرده‌اند».

 

حسن‌پور در مورد منابع حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی، گفت: حساب استانها عملا تعطیل است و پروژه‌های استانی خوابیده و چیزی تا این لحظه به دست مردم نرسیده است.

 

وی در مورد این که 3 ماه از سال گذشته است و بالاخره سهم استان‌ها از پیشرفت چه می‌شود، گفت: ‌رئیس مجلس و‌ دادستان استانی در این موضوع پیگیر هستند و گفته‌اند ‌کارها را انجام می‌دهند و ما در کمیسیون اقتصادی پیگیر حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت هستیم؛ در هفته‌های آینده از مسئولان مربوطه دعوت می‌کنیم، به مجلس بیایند و به صورت شفاف جواب دهند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار