فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
حضور مردم در راهپیمایی سالروز شهادت «حاج‌ قاسم» چند برابر پیش‌بینی‌ها بود/ اسکان بیش از ۳۰۰ هزار نفر در کرمان طی دهه مقاومت

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر برای حضور در پیاده‌روی ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیش‌بینی کرده بودیم اما چند ۱۰۰ هزار نفر حضور داشتند و این جمعیت از مکان آغاز پیاده‌روی تا گلزار شهدا را فرا گرفت و پیاده‌روی انجام نشد.
فرمانده سپاه کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در اجلاسیه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم در سومین سالگرد شهید سلیمانی و یاران باوفایش اظهار کرد: هرچه از شهادت حاج قاسم می‌گذرد ما به عمق آن بحث نظامات فکری و عملی حاج قاسم پی می‌بریم و داغ حاج قاسم نیز به نوعی تازه‌تر می‌شود.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: محبوبیت حاج قاسم سلیمانی به‌دلیل اتصال و عمق روابطی بود که با امام راحل و ولی خودش داشت و به‌همین علت حضرت آقا بحث مکتب حاج قاسم را مطرح کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه شورای سیاست‌گذاری و ستاد مکتب حاج قاسم آغاز به‌کار کند، از حدود سه ماه قبل ستادهای مردمی به ما مراجعه و اعلام برنامه می‌کردند.

 

نظری ادامه داد: شبکه‌سازی را طی دو سال گذشته انجام دادیم و بحث ترویج مکتب حاج قاسم نهادینه شده است و این برنامه‌ها و مراسم اجرا شد.

 

وی عنوان کرد: مکتب سلیمانی در واقع مکتب امام حسین(ع)، امام علی(ع)، جان‌فدایی و مدافع حرم و حریم بودن حضرت ابوالفضل(ع) و بحث تبیینی حضرت زینب(س) است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: امسال با کمک همه ستادهای مردمی و مسؤولان برای اجرای برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم گام برداشتیم و ستاد مکتب سلیمانی یک نخ تسبیح برای تصدی‌گری و جلوگیری از موازی‌کاری بود و موکب‌ها توسط مردم کرمان و سایر استان‌ها دایر شد و ۲۱۲ موکب در گلزار شهدای کرمان مستقر شد و تعدادی از موکب‌ها نیز از خارج کشور بودند.

 

نظری افزود: از ۸ تا ۱۸ دی‌ماه جاری دهه مقاومت در کرمان را برگزار کردیم و برنامه‌های مردمی و کمیته شهرستانی را داشتیم و به برکت حضور سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج همچنین شبکه‌سازی در کشور انجام شد و برنامه‌ها در حال نهادینه‌سازی است و برنامه‌ها در سایر استان‌ها از سه روز تا یک هفته برگزار شد.

[pullquote]اسکان بیش از ۳۰۰ هزار نفر در کرمان طی دهه مقاومت[/pullquote]

وی ادامه داد: برنامه‌های مردمی شامل یادواره‌های قشری مانند یادواره‌های عشایری، یادواره ایل سلیمانی، یک هزار و ۵۰۰ یادواره خانگی شهدا، برنامه‌های ورزِشی، دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب و روحانیت، مراسم ختم قرآن، تئاتر خیابانی و تولیدات تخصصی بود.

 

این مقام ارشد نظامی یادآور شد: برنامه‌های ویژه در مرکز استان کرمان و در محل گلزار شهدا، بیت‌الزهرا، مصلی، حسنیه ثارالله و موزه دفاع مقدس و ۷ مسجد محوری برگزار شد که از جمله آن می‌توان به ۱۳ برنامه در بیت‌الزهرا (س) مانند محفل غم و سوگ یار، برنامه‌های روزانه در سه نوبت و برنامه لحظه شهادت در گلزار شهدا، برنامه‌های آیینی و گردهمایی‌ها در مصلی اشاره کرد.

 

نظری بیان داشت: برنامه‌های محرومیت‌زدایی به نیت حاج قاسم که نگاه ویژه‌ای به محرومان داشت نیز در چند مرحله برگزار شد و ۲۱۶ پروژه آبرسانی، ساخت مسکن محرومان، مسجد، مدرسه و خانه عالم، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و ۳۰ نفر گذشت قصاص به برکت خون شهید سلیمانی، اعطای جهیزیه، پخت ۵۰۰ هزار غذای گرم توسط کمیته مردمی و کمیته مواکب ازجمله ایرن برنامه‌هاست.

 

وی از تشکل‌های مردمی در برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی تقدیر کرد و گفت: ما امسال نذر اسکان داشتیم و مردم کرمان خانه‌های خود را برای زائران حاج قاسم در اختیار قرار دادند و روزانه ۲۰ هزار نفر و در روز ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت حاج قاسم نیز بیش از ۱۰۰ هزار نفر اسکان را در کرمان داشتیم.

 

نظری ادامه داد: کمیته مردمی با ۱۶ کارگروه در کنار ما بودند و اقدامات زیادی را انجام دادند و از آنها قدردانی می‌کنم.

 

وی تصریح کرد: مردم در پیاده‌روی ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی نشان دادند روزبه‌روز علاقه و محبوبیت به حاج قاسم و شهدا بیشتر می‌شود و ثابت کردند یاوه‌گویی‌های اخیر توسط افراد کمی صورت می‌گیرد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر برای حضور در پیاده‌روی ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیش‌بینی کرده بودیم اما چند ۱۰۰ هزار نفر حضور داشتند و این جمعیت از مکان آغاز پیاده‌روی تا گلزار شهدا را فرا گرفت و پیاده‌روی انجام نشد.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار