سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان در بردسیر:
خدمات بین دستگاه‌ها مردم استان را آزار می‌دهد و سطح نارضایتی از این بخش بالاست/روند خدمت‌سانی باید اصلاح شود

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان با بیان اینکه این استان در رتبه ۲۶ رضایتمندی مردم از سیستم دولتی کشور در بین استان ها قرار دارد گفت: کسب این رتبه با وجود اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که روش انجام کار در راستای رفع مشکل مردم نیست.
وحیدی سازمان برنامه و بودجه کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: محمدرضا وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان در نشست با مسئولان شهرستان بردسیر با بیان اینکه کرمان همچنین در رتبه ۳۱ فضای کسب و کار استان های کشور قرار دارد اظهارداشت: روند خدمات رسانی دستگاه هایی که با مردم سرو کار دارند بویژه خدمات پر ارباب رجوع را باید اصلاح کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه اجرایی استان کرمان در چارچوب خلق منابع جدید تعریف شده است ادامه داد: در این زمینه برنامه دولت و نیازهای مردم مطرح می‌شود لذا باید به سمت خلق منابع برویم و برای این کار باید سیستم اداری روان‌تر شود تا مردم از سیستم رضایتمندی داشته باشند.

 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهارداشت: فرایند خدمت در دستگاه های اجرایی استان کرمان در حال اصلاح است و برخی شهرستان ها نیز این کار را آغاز کرده اند.

 

نارضایتی بالا از خدمات بین دستگاهی

وحیدی بیان کرد: خدمات بین دستگاه ها مردم استان را آزار می دهد و سطح نارضایتی از این بخش بالاست؛ برخی دستگاه‌ها فرآیندهای بین دستگاهی در شهرستان‌ها را مورد توجه قرار دهند تا مردم رضایت کافی از امور اجرایی را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه باید اهداف را از طریق بخش خصوصی پیگیری کنیم افزود: پروژه های برخی دستگاه ها از طریق منابع خیران با مشارکت دولت به سرانجام برسد.

 

تخصیص ۳۶ درصد اعتبارات به ۷۰ درصد می‌رسد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تا این لحظه ۳۶ درصد از منابع و اعتبارات استانی به شهرستان‌ها تخصیص داده شده که این میزان تا پایان سال جاری به ۷۰ درصد می رسد اما تخصیص اعتبارات بخش نفت ۵۱ درصد است که قول دادند امسال به ۷۵ درصد برسد.

 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه پروژه‌ها باید فوری به مناقصه برود تصریح کرد: اعتبارات سفر رییس جمهور در چند پروژه شهرستانی به صورت نقدی و ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به برخی مشکلات در تخصیص اعتبارات دولتی عنوان کرد: اعتبارات دولتی ناچیز به پروژه ها اختصاص می یابد و این طرح ها به جایی نمی‌رسند لذا باید ابتدا اعتبار پروژه های ضرورت دار را کامل کنیم.

 

وحیدی افزود: روند فعلی تخصیص اعتبارات باعث می شود که اجرای پروژه‌ها در استان ۱۰ تا ۱۲ سال زمان ببرد در حالی که عملیات اجرایی طرح‌ها نباید به بیش از سه سال برسد و طرح های اولویت دار با اعتبار مکفی تخصیص یابد تا کام مردم از اجرای پروژه های دستگاه های اجرایی شیرین شود.

 

وی یادآور شد: براین اساس باید ۱۰۰ درصد اعتبارات طرح‌های اولویت دار استان امسال تامین و این طرح‌ها تا تیرماه سال آینده بهره برداری شوند.

 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: طرح اشتغال روستایی و منظومه‌ها در روستاهای استان کرمان در حال انجام است اما این طرح در شهرستان بردسیر مشاور گرفته و طی ۶ ماه مصوب و انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار