مدیر میراث کرمان اعلام کرد:
خودرو ۷۵ ساله باغ‌موزه هرندی پلاک تاریخی می‌گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان می‌گوید: باتوجه به اینکه خودرو موجود در باغ موزه هرندی دارای قدمتی بالاست، با همکاری کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی این استان پلاک تاریخی می‌گیرد.
باغ موزه هرندی کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان نوشت: فریدون فعالی مدیر کل این اداره گفت: این خودرو متعلق به سال ۱۹۴۸ میلادی و سازنده آن شرکت کرایسلر است که با دریافت پلاک تاریخی اقدامات نگهداری و حفاظتی ویژه ای برای آن انجام می شود.

 

باغ خانه هرندی از یادگارهای دوره قاجار محسوب می‌شود که توسط محمدرضاخان عدل‌السلطان یکی از صاحب‌منصبان نظامی کرمان احداث شد و معماری آن تلفیقی از معماری اروپایی و سنتی است.

 

این باغ در سال ۱۳۱۳ به ابوالقاسم هرندی (یزدی‌الاصل و از تجار معروف کرمان) فروخته و ساختمان و قسمتی از باغ در سال ۱۳۴۹ به وزارت فرهنگ و هنر به منظور تبدیل به موزه اهدا شد که در ۱۸ آذر ۱۳۵۴ با شماره ۱۱۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و در اکنون از آن به‌عنوان موزه‌های باستان‌شناسی و سازهای سنتی استفاده می‌شود.

 

رضاشاه پهلوی در شهریور ۱۳۲۰ در مسیر تبعید بنا به مسائلی در کرمان ماندگار شد و گفته می شود به دلیل نقض فنی خودرو شخصی، وی را به وسیله یک خودروی کرایسلر مدل ۱۹۴۸ به بندرعباس منتقل کرده اند که مالکیت این خودرو نیز به هرندی تعلق داشته است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار