حجت الاسلام کرمانی امام جمعه ی بردسیر:
دانشجویان سرآغاز استکبار ستیزی بودند/ تحلیل مستمر وقایع و اطلاع رسانی به موقع از رویدادها در دستور کار قرار گیرد

امام جمعه بردسیر گفت: دانشجویان قشر تاثیرگذار در ابعاد مختلف هستند، به گونه ای که در تمامی عرصه های انقلاب از جمله پیروزی انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و ... نقش آفرینی داشته و حضور آنها در میادین باعث افتخار و سربلندی انقلاب شده است.
امام جمعه بردسیر

به گزارش سپهر بردسیر، حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه شهرستان بردسیر در خطبه های نماز جمعه ی این هفته در ادامه سلسله مباحث نکات اخلاقی مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه، با ذکر دعایی از امام سجاد(ع) که می فرمایند: خدایا در تمام حالات من، اعمال من را پسندیده و نیکو قرار بده، گفت : سفارش و دعوت به عمل صالح در کلام انبیاء، اولیاء الهی و قرآن نیز به صراحت آمده است.

 

خطیب جمعه بردسیر با اشاره به ۱۶ آذر ماه و روز دانشجو گفت: سرآغاز استکبار ستیزی دانشجویان بودند که با شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران، در ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ و در اعتراض به دیدار رسمی معاون رییس جمهور وقت آمریکا اتفاق افتاد و این روز به عنوان روز دانشجو در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

 

 

دانشجویان قشر تاثیرگذار در ابعاد مختلف هستند

وی با اشاره به نمود امتداد اندیشه ۱۶ آذر در بدنه دانشجویی کشور، گفت: دانشجویان قشر تاثیرگذار در ابعاد مختلف هستند، به گونه ای که در تمامی عرصه های انقلاب از جمله پیروزی انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی، خطوط دفاع مقدس، نهضت تولید علم و فناوری، دفاع از حرم و … نقش آفرینی داشته و حضور آنها در میادین باعث افتخار و سربلندی انقلاب شده است.

 

امام جمعه بردسیر در بیان  اهمیت موضوع، مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری را، دانشجویان عنوان نمود و افزود: تفکر و جریان اندیشه دانشجویان با بصیرت و فهیم، به خاری در چشمان دشمنان نظام و انقلاب تبدیل شده است، به طوریکه در حوادث اخیر اکثریت دانشجویان از خطوط دشمن پیروی نکرده و حامی انقلاب و پیرو ولایت بوده اند.

 

حجت الاسلام کرمانی با اشاره به جنگ ترکیبی که دشمنان اسلام با تمام قوا و ابزار بر علیه ایران راه انداخته اند، گفت: در حوادث اخیر بر اساس آمار سازمان اطلاعات و امنیت، ۴۷ کشور در مقابل ما صفحه آرایی کرده اند که از این تعداد،سرویس های جاسوسی ۱۲ کشور مباشرتا و مستقیما حضور فیزیکی داشته و ۳۵ کشور دیگر نقش حامی و پشتیبان را بازی کرده اند.

 

 

به افزایش سطح سواد رسانه ای مردم شدیدا نیازمندیم

وی در ادامه راهبردهای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و ارتقاء در حوزه های مختلف سایبری و رسانه ای را مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروزه آنچه را که ما به آن شدیدا نیازمندیم، افزایش سطح سواد رسانه ای مردم و نحوه استفاده صحیح از فناوری های ارتباطات و فضای مجازی است.

 

امام جمعه بردسیر تصریح کرد، در راستای اهتمام مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، باید تحلیل مستمر وقایع و اطلاع رسانی به موقع از رویدادها را در دستور انجام وظایف تبیین و گسترش آن قرار دهیم تا بتوانیم با بصیرت بخشی و آگاهی بخشی عمومی و همچنین ایجاد کرسیه های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، از بروز حوادث ناگوار و تکرار آنها در آینده جلوگیری بکنیم.

 

حجت الاسلام کرمانی یکی دیگر از راهکارهای ایستادگی در مقابل جنگ ترکیبی را توسل به ائمه اطهار و امامین معصومین، خصوصا حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و اظهار داشت: نمونه های فراوانی از یاری رساندن و کمک ائمه اطهار به رهروان دین و دوستدارانشان در تاریخ به وقوع پیوسته که ذات مقدس امامان، یاری رساندن و کمک به پیروان حق و حقیقت در اسلام است.

 

امام جمعه بردسیر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان، مذاکره با استکبار جهانی را بی فایده دانست و تصریح کرد: آمریکا در مذاکره با جمهوری اسلامی چیزی جزء باج خواهی نمیخواهد و باج دادن به آمریکای سلطه گر، گره از هیچ مشکلی باز نخواهد کرد، زیرا آنها با اصل ایران قوی و پیشرفت آن مشکل دارند و نمیخواهند که قدرت ایران در منطقه سیطره و افزایش یابد.

 

حجت الاسلام کرمانی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب و روز پرستار، ضمن تشکر و قدردانی از خدمات پرستاران، گفت: همسران جانبازان سرافراز را نباید فراموش کنیم، زیرا آنان را باید پرستارانی دانست به تمام معنا از خود گذشته و فداکار، که در کنار جانبازان و بر بالین آنها بوده و به خدمت خود افتخار می کنند.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار