گزارش عملکرد فیلیمو تا نیمه نخست ۱۴۰۱،
درآمد ۵۷۴ میلیارد تومانی طی شش ماه

گزارش عملکرد شرکت «فناوران ایده پرداز صبا» را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فیلیمو
 

به گزارش آسمان‌بردسیر، دیجیاتو نوشت: گزارش عملکرد شرکت «فناوران ایده پرداز صبا» نشان می‌دهد فیلیمو طی شش ماه نخست سال گذشته بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان درآمد داشته که بخش اعظم آن از فروش اشتراک بوده است. میانگین تعداد کاربران سالانه فیلیمو تا شش ماه ابتدایی سال گذشته حدود یک میلیون و هشتاد هزار کاربر گزارش شده و این آمار نشان از ۱۵۴ برابر شدن کاربران این پلتفرم از سال ۹۵ تا امروز دارد.

 

اواخر آذرماه سال ۱۴۰۱ پذیره‌نویسی صکوک مرابحه سه هزار میلیارد ریالی شرکت «فناوران ایده پرداز صبا» انجام شد و تمامی این اوراق به فروش رسید.

 

در بازار سرمایه، اوراق بهادار با نام‌های گوناگون مورد معامله قرار می‌گیرند که یکی از آنها اوراق صکوک یا اوراق مرابحه است. این اوراق به منظور تأمین سرمایه با رعایت اصول و قوانین در چهارچوب اسلامی در نظر گرفته شده‌اند. در واقع فیلیمو برای اولین بار اقدام به تأمین مالی از طریق بازار سرمایه کرد.

 

هدف از انتشار این اوراق نیز توسعه بانک اطلاعاتی فیلیمو از طریق خرید اپیزودهای فیلم و سریال به منظور نمایش محتوای مذکور بر بستر اینترنت بوده است. دوره عمر این اوراق نیز چهار ساله و سود اسمی آن سالانه 18 درصد است.

 

با توجه به الزامات سازمان بورس برای انتشار این دست اوراق، شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا نیز صورت وضعیت مالی و گزارشی از عملکرد خود را روی کدال منتشر کرد تا شفاف‌سازی لازم برای سرمایه‌گذاران صورت گیرد. مؤسسه حسابرسی «رهیافت و همکاران» نیز وظیفه حسابرسی این گزارش را برعهده داشته است.

 

بایستی توجه داشت که آمارهای مطرح شده برای سال ۱۴۰۱ هنوز حسابرسی نشده و نمی‌توان آنها را قطعی دانست.

 

رشد 154 برابری تعداد کاربران فعال فیلیمو

فعالیت اصلی شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا، نمایش محتوا به درخواست مشتری است که در بستر اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. کاربران نیز با خرید حق اشتراک ماهانه، سه ماهه یا شش ماهه از طریق سایت فیلیمو می‌توانند به تمامی این محتواها دسترسی داشته باشند.

 

با توجه به اینکه گزارش مذکور در پاییز سال 1401 تهیه شده است، میانگین تعداد کاربران تا پایان شهریور 1401 درج شده که بیش از یک میلیون و 80 هزار مشترک است. این رقم نشان از رشد 154 برابری این پلتفرم از سال 1395 تاکنون دارد.

 

تعداد کاربران فیلیمو

فیلیمو پیش‌بینی کرده است تا تعداد کاربران فعالش در سال 1401 به بیش از یک میلیون و 126هزار کاربر برسد.

 

بد نیست بدانید مشترکان سرویس استریم جهانی نت‌فلیکس بیش از 220 میلیون کاربر است.

 

درآمد 574 میلیارد تومانی فیلیمو طی شش ماه

عمده درآمد اصلی شرکت فناوران ایده پرداز صبا از فروش محتوا بر بستر فیلیمو است که شامل چهار بخش اصلی فروش اشتراک، فروش تبلیغات در سایت، فروش ترافیک دیتا و فروش فیلم و سریال است. فیلیمو مدرسه در بخش آموزش برای دانش آموزان فعال است و درآمد فیلیمو باکس نیز ناشی از فروش دستگاه نمایش دیجیتال خانگی به منظور استفاده کاربران از محتواهای فیلیمو روی تلویزیون است.

 

طبق گزارش منتشر شده، درآمد عملیاتی فیلیمو از فروش اشتراک در 6 ماه ابتدایی سال 1401 بیش از 496 میلیارد تومان بوده است. درآمد حاصل از تبلیغات نیز 42 میلیارد تومان، فروش ترافیک 23 میلیارد تومان و فروش فیلم و سریال نیز 10.8 میلیارد تومان اعلام شده است. این ارقام نشان می‌دهد این ارقام نشان می‌دهد جمع درآمدهای فیلیمو بیش از 574 میلیارد تومان است.

 

فیلیمو

فروش فیلیمو باکس نیز کمتر از 5 میلیارد تومان، فیلیمو مدرسه حدود 860 میلیون تومان و درآمد از آپارات نیز حدود 60 میلیارد تومان است.

 

گفتنی است درآمد ماهانه فیلیمو به ازای هر کاربر در نیمه نخست سال گذشته نیز حدود 42 هزار تومان برآورد شده است.

 

براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 29 اسفند 1400، حدود 98 درصد درآمدهایی شناسایی شده این شرکت متعلق به ارائه خدمات مجموعه فیلیمو و مابقی برای دو بخش فیلیمو مدرسه و فیلیمو باکس بوده است.

 

بد نیست بدانید هزینه‌های مستقیم محتوای فیلم و سریال فیلیمو طی شش ماه ابتدایی سال 1401، حدود 97 میلیارد تومان گزارش شده است. بیش از ۲۰ میلیارد تومان هم دستمزد مستقیم و غیر مستقیم داده شده است.

 

درآمد فیلیمو

هزینه تبلیغات بیش از 34 میلیارد تومان و هزینه دوبله نیز بیش از 19 میلیارد تومان بوده است. آنها همچنین بیش از 162 میلیارد تومان برای خریداری سریال‌ها هزینه کرده‌اند.

 

اپیزودهای متعلق به سریال‌ها و فیلم‌هایی که طی سال 1400 منحصراً توسط فیلیمو پخش شده‌اند، 287 اپیزوده بوده که هر کدام به صورت میانگین 2 میلیارد تومان خریداری شده است.

 

سود خالص 230 میلیارد تومانی

صورت سود و زیان حسابرسی شده شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا نشان می‌دهد آنها در سال 1400 درآمد عملیاتی 730 میلیارد تومانی داشته‌اند و در شش ماهه نخست 1401 به درآمد عملیاتی بیش از 600 میلیارد تومانی دست یافته‌اند.

 

سود و زیان فیلیمو

روند درآمدی این شرکت از سال 1398 تاکنون نشان می‌دهد هرساله درآمد عملیاتی صبا ایده، حدوداً دو برابر می‌شود.

 

سود خالص این شرکت هم طی سه سال بیش از 2 برابر افزایش یافته است. سود خالص صبا ایده در سال 1398 حدود 61 میلیارد تومان گزارش شده و در سال 1400 به بیش از 143 میلیارد تومان رسیده است؛ این رقم در شش ماه نخست 1401 نیز بیش از 237 میلیارد تومان بوده است.

 

آخرین سرمایه ثبت شده این شرکت نیز در تاریخ آبان 1399 حدود 300 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

با توجه به اینکه سررسید اوراق منتشر شده 4 ساله هستند، در گزارش اخیر پیش‌بینی از وضعیت مالی آتی این شرکت نیز انجام شده است. مدیران این مجموعه باور دارند که درآمد عملیاتی آنها تا سال 1405 به بیش از 4هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 

گزارش فیلیمو
ترکیب سهامداران صبا ایده

آنطور که در این گزارش آمده است، تا پایان شهریور 1401، «امیرحسین شکوری مقدم» و «حمیدرضا فضل‌اللهی» (سهامدار اصلی شرکت صنایع الکترونیک ایران سیستم) هر کدام با 17.5 درصد، شرکت «ایران سیستم» با 16 درصد و «محمد مهدی شکوری مقدم» با 15.31 درصد و «محمد جواد شکوری مقدم» با 15.28 درصد، اصلی‌ترین سهامداران شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا هستند.

 

سهامداران فیلیمو

تا پایان تیر سال 1403 نیر، «امیرحسین شکوری مقدم» رئیس هیئت مدیره و «محمدجواد شکوری مقدم»، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره هستند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار