محرابیان وزیر نیرو:‌
دریاچه ارومیه با اجرای ۲۶ طرح کاملا احیا می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: این پروژه سرآغازی برای احیای کامل دریاچه ارومیه است.
دریاچه ارومیه

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: علی‌اکبر محرابیان‌ در آیین بهره‌برداری از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه که صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صورت گرفت، برنامه‌های در دست اقدام برای احیای دریاچه را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای پروژه خط انتقال پساب از آذربایجان شرقی به دریاچه از دیگر اقداماتی است که در دست اجراست.

 

محرابیان با بیان این که سوال می‌شود آیا با این اقدامات دریاچه ارومیه احیا می‌شود، اظهار کرد: پاسخ روشن است، برای احیای دریاچه ارومیه 26 برنامه تصمیم‌گیری شده است، هر چند بهره‌برداری از این سامانه انتقال آب، سنگین‌ترین برنامه بود و بیشترین اعتبار را نیز به خود اختصاص داد.

 

وزیر نیرو در عین حال اجرای دیگر برنامه‌ها را برای تحقق اهداف احیای دریاچه ارومیه ضروری دانست و تاکید کرد: طبیعتا اگر دیگر برنامه‌ها از جمله رعایت الگوی کشت و مصرف آب بخش کشاورزی به درستی انجام نشود، شاید نتوانیم به اهداف کامل طرح دست یابیم.

 

وی همچنین گفت: بارش‌ها نیز شرط اصلی احیای دریاچه ارومیه است و اگر بارش مناسب در حوضه آبریز منطقه نداشته باشیم، چالش جدی بر سر راه احیای دریاچه ارومیه وجود خواهد اشت.

 

وزیر نیرو ادامه داد: خوشحالم که بگویم با بارش‌هایی که در دی و بهمن داشتیم بخش قابل توجهی از کسری بارش‌های فصل پائیز جبران شد، اما ما 3 خشکسالی متوالی و سنگین را پشت سر گذاشته‌ایم و طبیعتا با دو ماه بارش خوب نمی‌توانیم شاهد بهبود کامل شرایط باشیم، علاوه بر این که بر اساس آمارها، بارش‌های شمال غرب کشور نسبت به دیگر نقاط 37 درصد کمتر بوده است.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه کماکان در ماه‌های بارشی قرار داریم، افزود: امیدواریم به فضل الهی در روزها و ماه‌های پیش رو شاهد بارش‌های خوبی باشیم و کسری منابع آبی جبران شود.

 

محرابیان تصریح کرد: این پروژه سرآغازی است بر احیای دریاچه ارومیه و ما سایر پروژه‌های مرتبط را با همین سرعت، دقت و کیفیت دنبال خواهیم کرد.

 

وزیر نیر در ادامه از دست اندرکاران اجرای پروژه از جمله قرارگاه خاتم الانبیا، مهندس علی اصغری مجری شایسته طرح، شرکت آب نیرو، مسئولان و استانداران آذربایجان غربی و شرقی و نمایندگان دو استان در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد احیای دریاچه ارومیه باشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار