نخعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بردسیر:
در 27 سال آینده 30 درصد جمعیت ایران سالمند هستند/ درخواست حمایتِ صنایع فولادی از زوجهای نابارور شهرستان بردسیر

دکتر نوذر نخعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بردسیر گفت: در ۲۷ سال آینده  ۳۰ درصد جمعیت کشور ایران سالمند هستند و سرعت پیر شدن ایران و کره جنوبی در صدر کشورها قرار دارد.
دکتر نخعی علوم پزشکی کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسیر، دکتر نوذر نخعی استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در همایش بردسیر جوان بمان، گفت: اقدامات انجام شده در شهرستان بردسیر در حوزه صیانت از جمعیت قابل تقدیر است.

 

در 27 سال آینده 30 درصد جمعیت ایران سالمند هستند

وی با اشاره به اینکه کرد کشورهای دارای ۲۰ درصد جمعیت سالمند بسیار سالخورده اند، گفت: ، این در حالیست که با سیر رشد کنونی جمعیت، در ۲۷ سال آینده  ۳۰ درصد جمعیت کشور ایران سالمند هستند و سرعت پیر شدن ایران و کره جنوبی در صدر کشورها قرار دارد.

 

نخعی ادامه داد: بر خلاف نظریه های قبلی که عنوان می‌شد کشورهای پرجمعیت رشد اقتصادی کمتری دارند کشور هندوستان علیرغم اینکه در حوزه سلامت از کشور ایران کمتر برخوردار است، نرخ بیکاری کمتری نسبت به کشور ایران دارد.

 

وی ادامه داد: سرنوشت کشورها به جمعیت آنها بستگی دارد و کاهش جمعیت تهدیدی جدی تر از گرمایش و تغییرات اقلیمی است.

 

دارایی اجتماعی، گمشده نسل کنونی است

استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه دارایی اجتماعی، گمشده نسل کنونی است، بیان کرد: چه بسا خانواده هایی که وضع اقتصادی خوبی دارند ولی خانه‌های آنها پر آشوب است. از این رو تربیت فرزند و صله رحم در خانواده‌های ایرانی از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

 

نخعی با اشاره به اینکه تکریم مادران اهمیت زیادی دارد،  گفت: مسیر فرهنگی حرف اول قانون حمایت از خانواده را می‌زند.

 

در شهرستان بردسیر نباید حتی یک مورد سگ گردانی باشد و با این معظل برخورد شود

وی افزود: در  آمریکا ۶۵ درصد خانواده ها در منازل خود سگ نگه داری می کنند که علت آن بحران خانواده هاست، بر طبق نظریه پنجره شکسته بایستی زود به سر وقت رسید و در شهرستان بردسیر نباید حتی یک مورد سگ گردانی باشد و با این معظل برخورد شود .

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: زن و شوهر با هم صمیمیت داشته باشند تا تمایل به فرزندآوری در آنان بیشتر شود و فرزندان آنان نیز در آینده تمایل به فرزند آوری داشته باشند.

 

این پزشک اجتماعی همچنین به موضوع حمایت از خانم های شاغل در ادارات با راه اندازی محیط های دوست دار کودک و اجرای قوانین جوانی جمعیت اشاره کرد.

 

درخواست حمایت صنایع فولادی از زوجهای نابارور شهرستان بردسیر

وی در خصوص حمایت از زوجین نابارور نیز گفت: با توجه به تعریف استاندرد ناباروری (هر زوج که یک سال ازدواج کرده‌اند و علیرغم عدم استفاده از هر گونه روش پیشگیری باردار نشده‌اند) حدود یک هفتم جمعیت زوجین نابارور هستند.

 

نخعی در پایان سخنان خود خواستار استمداد و تحت پوشش و حمایت قرار دادن زوج های نابارور شهرستان بردسیر توسط صنایع فولادی موجود در شهرستان بردسیر شد.

 

در پایان این همایش از تعدادی از فعالان جمعیتی، مشاورین و خانم های دارای بیش از ۴ فرزند با اهداء هدایا و لوح تقدیر تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار