حضور مسئولان در مناطق سیل زده‌ی جیرفت؛
دستور استاندار کرمان برای ترمیم فوری سیل‌بند جیرفت؛ نقص زیرساخت هواشناسی مشهود است

استاندار کرمان گفت: نمی‌توان جیرفت را در مقابل خطراتی که از همه طرف آن را احاطه کرده بی دفاع گذاشت بنابراین باید بلافاصله سیل بند این شهر ترمیم شود. 
 

به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: محمد مهدی فداکار استاندار کرمان پس از بازدید از مناطق درگیر سیل دیشب جیرفت در نشست ستاد حوادث این شهرستان اظهار کرد: برداشتن سیل بند خطرناک بوده است بنابراین شورای تامین مصوب کند اقدامی برای ساخت و ساز انجام نشود و بلافاصله سیل بند آنجا ترمیم شود.

 

دستور استاندار کرمان برای ترمیم فوری سیل‌بند جیرفت؛ نقص زیرساخت هواشناسی مشهود است

 

وی با اشاره به حکمی که یک تعاونی برای تخریب سیل بند گرفته است ادامه داد: اگر زمین حق آنهاست در جای دیگری به آنها زمین داده شود چراکه سیل بند اولویت است.

 

استاندار کرمان اضافه کرد: جیرفت از چند طرف به رودخانه می رسد و اگر مراقبت نشود خطرات سیل آن را تهدید می کند.

 

وی درباره حوادثی که در بخش اسماعیلی جیرفت در نتیجه سیل رخ داد هم گفت: روستای اکبرآباد بیشترین آسیب را دیده و منازل دچار آبگرفتگی شده است.

 

فداکار تاکید کرد: در استانداردها سختگیری و تدبیر صورت گیرد تا راه‌های جایگزین پیدا شود و مردم در مسیر زون (محدوده عبور) سیل ساخت و ساز نکنند.

 

وی با بیان اینکه آسیب‌ها مستندسازی تا مشخص شود آیا دستگاهی کوتاهی کرده است یا خیر افزود: جهاد کشاورزی خسارت های کشاورزی را برآورد و راهداری نیز ارزیابی خسارت و ترمیم جاده‌ها را آغاز کند.

 

نقص زیرساخت های هواشناسی

 

استاندار کرمان با اشاره به کمبودها در حوزه هواشناسی ادامه داد: نقص اصلی زیرساخت های هواشناسی مشهود است و اطلاعات به‌روزی از میزان بارندگی در اسماعیلی وجود ندارد.

 

جیرفت درحالی از عصر دیروز درگیر سیلاب شد که شکسته شدن سیل بند خاکی در اطراف جیرفت نیز این بحران را تشدید کرد.

 

در نتیجه بالاآمدن آب یک خودرو در نزدیک یک پل گیر کرد و سه تن از سرنشینان آن نیز جان باختند.

 

فرماندار جیرفت گفته است به دلیل حکم دستگاه قضایی قسمتی از این سیل بند که در املاک شرکتی بوده تخریب و هم اکنون این سیل بند ناقص برای شهر جیرفت خطر آفرین شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار