فداکار استاندار کرمان:
دولت سهام پروژه راه آهن سیرجان – بردسیر- کرمان را واگذار کند

استاندار کرمان گفت: چون دولت در پروژه راه‌آهن سیرجان - بردسیر - کرمان سهامدار است و تاکنون نتوانسته هیچ تامین مالی انجام دهد، لذا بهتر است سهام را واگذار کند.
استاندار کرمان
به گزارش آسمان بردسیر، ایسنا نوشت: محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در دیدار با مدیرعامل شرکت عمران اطلس گل‌گهر به همراه تعدادی از مدیران پروژه‌ خط ریلی سیرجان – بردسیر – کرمان، این پروژه راه‌آهن را ظرفیت بزرگی برای استان دانست و افزود: این خط در کنار پروژه راه‌آهن چابهار – فهرج – ایرانشهر، ظرفیت ‌و کار زیرساختی بزرگی برای حوزه ریلی استان کرمان و کشور است.

 

وی درخصوص سهم ۳۵ درصدی راه‌آهن از پروژه سیرجان – بردسیر – کرمان و عدم پرداخت مالی برای ادامه پروژه گفت: چون دولت در پروژه راه‌آهن سیرجان – بردسیر – کرمان سهامدار است و تاکنون نتوانسته هیچ تامین مالی انجام دهد، لذا بهتر است سهام را واگذار کند.

 

استاندار کرمان بیان کرد: در صورت تامین مالی، این پروژه به سرعت پیش می‌رود، لذا با مدیرعامل گل‌گهر و همچنین مدیرعامل راه‌آهن در این زمینه گفت و گو خواهیم کرد.

 

همچنین حسن رحیمی مدیرعامل شرکت عمران اطلس گل‌گهر در این دیدار گفت: اسفند ۹۴ مصوبه هیئت وزیران برای ۱۷۰ کیلومتر خط ریلی سیرجان – بردسیر – کرمان دریافت و این قرارداد با مشارکت ۶۵ درصدی گل‌گهر و ۳۵ درصدی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

 

وی بیان کرد: این خط ریلی یک پروژه استراتژیک در حوزه راه‌آهن کشور است که با ایجاد این خط ریلی مهم، حمل بار و مسافر نیز به مرکز استان و بالعکس با سهولت و حجم بیشتری انجام می‌شود.

 

بنا به این گزارش، پروژه خط ریلی سیرجان-بردسیر- کرمان برای هشت میلیون تن بار طراحی شده ‌و ۵۰۰ هزار نفر مسافر در سال بین سیرجان – کرمان جابجا و همچنین یک ایستگاه مسافربری در بردسیر نیز اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار