رئیس کل دادگستری استان کرمان:
دو برابر شدن صدور احکام جایگزین حبس در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان: پارسال4هزار و ۵۵۴ حکم جایگزین حبس در استان صادر شد که این میزان در مقایسه با سال قبل دو برابر شد.
رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست ویدئو کنفرانس شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان ها با  رییس قوه قضاییه گفت:پارسال ۴۵۵۴ حکم جایگزین حبس  در استان صادر شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۰۰ درصد  افزایش داشته است.

 

وی افزود: براساس عفو معیاری اخیر اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مجموع سه هزار و ۸۹۱ نفرمشمول عفو شده اند که این تعداد ۲۷ درصد کل زندانیان را شامل می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: از مجموع مشمولان عفو اخیر مقام معظم رهبری، ۱۹۵۰ نفر از زندان های استان کرمان آزاد شده و مابقی مشمول تخفیف مجازات قرار گرفته‌اند.

 

وی بیان کرد: براساس عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر مشمول عفو قرار گرفته اند و در این زمینه۳۲۴ پرونده مختومه شد؛ به نحوی که در حال حاضر هیچیک از محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر در زندان های استان حضور ندارند.

 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پارسال ۵۱۰ هزار پرونده به محاکم و دادسراهای استان کرمان وارد شد و از این تعداد ۴۹۶ هزار و ۱۳۱ پرونده رسیدگی و مختومه شد و نرخ رسیدگی ۹۷ درصدی در این حوزه محقق شده است.

 

بگفته وی: پارسال ۴۵ درصد پرونده های رسیدگی شده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان یاد آور شد: ۲۸ پرونده قصاص نفس با تلاش شوراهای حل اختلاف ویژه زندان منتهی به صلح و سازش شد و ۷۴۰ زندانی نیز با همت این شوراها آزاد شده اند.

 

وی تصریح کرد: در ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز ۱۶۸ پرونده  رسیدگی  و ضمن ایجاد زمینه ادامه فعالیت ۹۷ واحد تولیدی، از بیکار شدن حدود ۸۰۰۰ نیروی متخصص و کارگر جلوگیری شده است.

 

حمیدی گفت: در حوزه حفظ حقوق بیت المال نیز ۸۸۰ هکتار اراضی دولتی از دست سودجویان و متخلفان خارج و به بیت المال داده شده است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار