سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان خبر داد؛
رشد اقتصادی مدنظر کرمان ۹۱ هزار میلیارد نیاز دارد/ بازگشت ۲۰۰میلیارد از سهم حقوق دولتی معادن به کرمان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان اعلام کرد: ۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان از اعتبارات عمومی سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافت و براساس آمار سهم ۷۰ درصدی اعتبارات را شامل می شود.
معادن کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: محمدرضا وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: این میزان تخصیص طی چند ماه بوده و بی سابقه است که از محل سازمان مدیریت استان و وزارتخانه ها هزینه می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ طرح از سه هزار و ۵۰۰ پروژه استانی را می‌توانیم از محل ظرفیت بودجه تامین اعتبار کنیم.

تخصیص اعتبارات کرمان شدت گرفت

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان ادامه داد: مجموع تخصیص اعتبارات این استان طی ۲ هفته گذشته بشدت افزایش یافته و این آمار که تا ۲ هفته پیش ۲۲ درصد بود اکنون به ۶۰ درصد رسیده که بیشتر این اعتبارات در کمیته تخصیص استان مصوب شده است.

وی اظهارداشت: اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان برای امسال به میزان یکهزار و ۲۲۰ میلیارد به تصویب رسید که طی ۱۱ ماه امسال ۹۵.۳ درصد از آن به استان اختصاص یافت، نهایی و توزیع شد.

وحیدی گفت: اعتبارات مصوب تملک دارایی سرمایه ای (عمرانی) استان نیز یکهزار و ۵۷۴ میلیارد تومان است که تخصیص آنها طی ۲ هفته گذشته از ۱۶.۲ به ۴۸.۵ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات سه درصد نفت نیز مصوب استان ۴۶ میلیارد تومان بود که نسبت به نشست پیشین شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان از ۱۲ درصد به ۷۵ درصد تخصیص رسید؛ همچنین اعتبارات تملک استانی شماره ۲ هم از ۳۴.۵ به ۷۱ درصد طی مدت زمان یاد شده رسیده است.

 

وحیدی تصریح کرد: اعتبارات متوازن استان کرمان نیز که برای سال جاری ۸۹۷ میلیارد تومان مصوب شده بود و ۷.۱ درصد تخصیص داشتیم اکنون به ۴۶.۵ درصد رسیده است.

وی افزود: پیش بینی می شود تخصیص اعتبارات عمرانی در هفته آینده به ۷۵ درصد برسد لذا ضرورت دارد دستگاه های اجرایی نسبت به جذب منابع اقدام کنند تا پول از خزانه کسر شود.

بازگشت ۲۰۰میلیارد از سهم حقوق دولتی معادن

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان همچنین گفت: براساس اصلاح قانون معادن ۲۰۸ میلیارد تومان تخصیص یافته بود اما از این میزان فقط هشت میلیارد تومان نقدینگی داشتیم که این ۲۰۰ میلیارد تومان با پیگیری استاندار نقد شد.

وی ابراز داشت: ۱۳۹ میلیارد تومان از اعتبارات جبران خسارت معادن از محل یک درصد فروش نیز به استان کرمان تخصیص یافته و با توجه به مقررات محل هزینه آنها را مصوب می کنیم.

وحیدی ادامه داد: جای قدردانی از استاندار کرمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری و جذب این منابع وجود دارد.

رشد اقتصادی مدنظر کرمان ۹۱ هزار میلیارد نیاز دارد

وی در ادامه عنوان کرد: رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی امسال استان کرمان را از منابع مختلف پیگیری کردیم و برای تحقق آن به ۹۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد نیاز داریم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: طی ۶ ماهه اول امسال ۴.۷ درصد از رشد اقتصادی استان کرمان محقق شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز برای تحقق رشد اقتصادی استان کرمان از محل تسهیلات، بورس، شهرداری، منابع خارجی و داخلی پیگیری می شود لذا دستگاه ها روی تامین مالی برنامه ریزی و اقدام کنند تا رشد پیش بینی شده محقق شود.

وی یادآور شد: محل های قانونی و نیز محل اعتبارات را احصا کردیم تا این رشد در استان کرمان به ثمر برسد.

وحیدی ادامه داد: اکثر پروژه های مشکل دار را می توانیم از محل قانون مشارکت دولت و خصوصی تامین اعتبار کنیم.

 

همچنین در این نشست گزارش خلق منابع مالی جدید، مولدسازی دارایی های دولت، وضعیت دسترسی دستگاه های اجرایی به ژئوپرتال (نوعی درگاه جامع) و گزارشی از کارگروه زیربنایی توسعه استان ارایه شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار