معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان عنوان کرد:
رفع آلودگی های صنایع، با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و علمی

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان گفت: آلودگی های صنایع، زمانی مرتفع می شود که از ظرفیت های دانشگاهی و علمی استفاده شود.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش عالی کشاورزی بردسیر، رسولی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان در جلسه هماهنگی و بررسی راهکارهای ایجاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین دانشگاه، محیط زیست و بنیاد نخبگان، استان کرمان را از لحاظ وجود معادن و صنعت در کشور رکوددار توصیف کرد و روند صنعتی شدن استان را فزاینده و رو به رشد دانست.

 

وی ادامه داد: بحث آلودگی های زیست محیطی و تخریب محیط زیست با صنعت دو مقوله جدانشدنی از هم هستند اما همانطور که پیشرفت در حوزه صنعت را نمی توان نادیده گرفت، مقوله توسعه پایدار هم باید رعایت شود که متاسفانه، استفاده از تکنولوژی های نوین کمتر مورد توجه صنایع قرار می گیرد.

 

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان خاطرنشان کرد: وجود قوانین حفاظت محیط زیست در رابطه با رفع آلودگی های زیست محیطی توسط صنایع و معادن، بسیار قوی، محکم و سختگیرانه است، اما رفع آلودگی های صنایع، زمانی مرتفع می شود که از ظرفیت های دانشگاهی و علمی استفاده شود.

 

وی افزود: ین مهم محقق نمی شود جز اینکه، تعامل دانشگاه با صنعت حفظ شود و در این راستا، سازمان حفاظت محیط زیست آماده هرگونه همکاری با بخش علمی و پژوهشی و حمایت از طرح های عملیاتی و اجرایی اثرگذار خواهد بود.

 

لازم به ذکر است، نشست همکاری سه جانبه فی مابین دانشگاه شهید باهنر کرمان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان و بنیاد نخبگان استان با حضور دکتر علیرضا سعیدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر، دکتر قاسم سرگزی رییس بنیاد نخبگان استان کرمان، معاونین اداره کل محیط زیست سرکار خانم مهندس رسولی معاون محیط زیست انسانی، مهندس محمد بیگ زاده معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، مهندس صحتی ثابت رییس اداره آموزش و مشارکت مردمی، مهندس محمد سعید سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر، در محل مرکز آموزش عالی کشاورزی بردسیر و با حضور دکتر مهدی نقی زاده ‌رییس دانشکده و جمعی از اعضاء هیأت علمی این مرکز برگزار شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار