رئیس جمهور:
روز نکبت یادآور یکی از دردناک‌ترین فجایع تاریخ بشری است

رئیس‌جمهور در پیامی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از روزی که به درستی «روز نکبت» نامگذاری شده، باعث آوارگی میلیون‌ها فلسطینی، ترورهای هدفمند فعالان و مردم عادی فلسطین، تخریب منازل و مزارع و اماکن کسب و کار آنان و نقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل شده است.
رئیسی رئیس جمهور

به گزارش آسمان‌بردسیر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مناسبت سالروز تشکیل رژیم آپارتاید صهیونیستی آورده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه و تاکید بر ضرورت تحرک بازدارنده نهادهای مسئول بین‌المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از ملت فلسطین، بر حمایت و پشتیبانی از آرمان و مقاومت مشروع مردم فلسطین در مسیر آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و تشکیل دولت مستقل و یکپارچه خود در کل سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید می‌نماید.

 

متن کامل پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۴ می ۱۹۴۸، یادآور یکی از دردناک‌ترین فجایع تاریخ بشری است. این پدیده شوم، باعث ایجاد طولانی‌ترین و غم‌‌انگیزترین بحران سیاسی و انسانی یکصد سال اخیر جهان و بروز ناامنی گسترده در منطقه غرب آسیا، اشغال سازمان‌یافته و غصب ظالمانه سرزمین فلسطین، کشتار فلسطینی‌های مظلوم و نقض بدیهی‌ترین حقوق انسانی ساکنان اصلی این سرزمین مقدس در ۷۵ سال گذشته شده است.

 

در این فاجعه غم‌انگیز که به درستی «روز نکبت» نامگذاری شده است، رژیم آپارتاید صهیونیستی شکل گرفت که باعث آوارگی میلیون‌ها فلسطینی به عنوان ساکنان و صاحبان اصیل فلسطین، از سرزمین آبا و اجدادی خویش شد. رفتارهای خشن و وحشیانه در قبال اسرای فلسطینی، هتک حرمت مقدسات مسلمانان و مسیحیان و سلب آزادی دینی ساکنان این سرزمین، ترورهای هدفمند فعالان و مردم عادی فلسطین، تخریب منازل و مزارع و اماکن کسب و کار فلسطینی‌ها و توسعه شهرک‌سازی‌ها بر خلاف قطعنامه‌ها و مصوبات بین‌المللی، تنها برگه‌هایی از تاریخ سیاه این رژیم در نقص اصول بنیادین حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه به عنوان رویکرد و رویه ثابت رژیم صهیونیستی در چند دهه گذشته بوده است. بدیهی است حامیان غربی این رژیم به ویژه دولت ایالات متحده آمریکا در جنایاتش شریک هستند.

 

رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات افراطی و ضدبشری علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و هتک حرمت مقدسات اسلامی در قدس شریف در ماه‌های اخیر، در روزهای گذشته با تهاجم گسترده به مناطق مختلف نوار غزه به ویژه ساختمان‌های مسکونی و ترور هدفمند شهروندان فلسطینی، به دنبال تلاش برای فرار از بحران‌های فزاینده و چند لایه داخلی است.

 

این جنایات که منجر به شهادت ده‌ها غیرنظامی اعم از زنان و کودکان فلسطینی شده است، نمود عینی تروریسم دولتی و کشتار جمعی است که رویکرد ثابت این رژیم در ۷۵ سال گذشته بوده است.

 

ساکنان نوار غزه بیش از ۱۸ سال است در بزرگترین زندان طبیعی دنیا در محاصره ظالمانه در بحران بزرگ انسانی به سر می‌برند. تداوم محاصره غیرقانونی و غیرانسانی نوار غزه و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردمان این منطقه، نقض فاحش و آشکار اصول بنیادین حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه محسوب می‌گردد و متاسفانه سکوت و انفعال و بی‌عملی مدعیان دروغین حقوق بشر تنها منجر به گستاخی بیش از پیش این رژیم آپارتاید شده است.

 

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه و ضمن تاکید بر ضرورت تحرک فوری، موثر و بازدارنده نهادهای مسئول بین‌المللی و در راس آنها سازمان ملل متحد برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از ملت فلسطین، همبستگی مجدد خود را با این ملت مظلوم اعلام و بر حمایت و پشتیبانی از آرمان و مقاومت مشروع مردم فلسطین در مسیر آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و تشکیل دولت مستقل و یکپارچه خود در کل سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید می‌نماید.

 

اینجانب در پایان طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران برای حل سیاسی بحران اشغال فلسطین مبتنی بر برگزاری یک همه‌پرسی عمومی با شرکت همه ساکنان اصلی سرزمین فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به منظور اعمال حق تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی خود را مورد تاکید مجدد قرار می‌دهم.

 

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار