سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان خبر داد:
روند کاهشی کرونا در استان کرمان/پیک هشتم را پشت‌سر گذاشتیم

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: هفته گذشته پیک هشتم اپیدمی کرونا را پشت سر گذاشتیم و شاهد روند کاهشی این بیماری در استان کرمان هستیم.
افزایش کرونا در کرمان
به گزارش آسمان بردسیر؛ سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت اپیدمی بیماری کرونا در کرمان گفت: هفته گذشته پیک هشتم این اپیدمی را گذراندیم.
 
وی ادامه داد: در این هفته شاهد روند کاهشی این بیماری در استان بودیم بنابراین تعداد شهرهای قرمز و نارنجی استان نسبت به هفته گذشته نیز کم شده است.
 
 
عفونی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان بیان کرد: در حال حاضر شهرستان نرماشیر رنگ قرمز، بافت و سیرجان نارنجی و مابقی شهرستان‌ها زرد و آبی هستند همچنین در این هفته آمار بیماران بستری و فوتی نیز با کاهش روبرو بود.
 
 
صحبتی افزود: در بخش بیماران سرپایی اما همچنان شاهد مراجعات افراد مبتلا به این بیماری هستیم و از آنجا که تست pcr انجام نمی‌شود آمار دقیقی از تعداد مبتلایان سرپایی نداریم اما باید گفت روند ابتلای این بیماری در کشور نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی است.
 
 
در خصوص وضعیت استان کرمان در شیوع بیماری کرونا نسبت به سایر شهرهای کشور گفت: به لحاظ رنگ‌بندی شهرستان کرمان زرد رنگ است همچنین استان نیز در این پیک کمتر از استان‌های دیگر درگیر این بیماری بود.
 
 
وی با اشاره به این‌که اوج پیک هشتم اپیدمی کرونا در مرکز کشور بوده است، تشریح کرد: از هفته آخر اسفند پیک هشتم کرونا در کشور شروع شد و هنوز هم ادامه دارد اما بنظر می‌رسد که قله این پیک هفته گذشته بود.
 
 
با اشاره بیماری شایع در کودکان که با تب و علائم گوارشی همراه است، توضیح داد: بسیاری از این بیماران موارد مبتلا به اُمیکرون هستند چرا که اُمیکرون در کودکان بیشتر شایع و همچنین با علائم گوارشی همراه است.
 
 
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار