معاون وزیر آموزش و پرورش در کرمان:
رژیم مصرف رسانه‌ای و شخصی‌سازی گوگل برای دانش‌آموزان انجام شود/کم‌سوادی والدین نسبت به فضای مجازی مشکلات زیادی برای نوجوانان ایجاد کرد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر ضرورت رعایت رژیم مصرف رسانه‌ای و شخصی‌سازی گوگل برای خانواده ها و دانش آموزان گفت: ما امروز با شکاف نسلی مواجه هستیم چون دنیا در حال تغییر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش
 

به گزارش آسمان‌بردسیر، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، علیرضا عبدی در جلسه تبیین اولین رویداد بین المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی افزود: امروز تغییرات بزرگی را در روش های آموزشی تجربه می کنیم، در آموزش همگانی یک برهم‌کنش فکری باید رخ دهد، لذا سواد خود را باید با دیگران به اشتراک بگذاریم و از طرف مقابل سواد دیگری را بیاموزیم که این موضوع یک جریان جدید آموزشی است.

 

عبدی با اشاره به اینکه هرچند تعریف سواد تغییر کرده اما باید همچنان مشکل بی سوادی پایه را هم حل کنیم گفت: ضرورت دارد در حوزه سوادآموزی گام های بزرگ تری برداریم، شروع یک حرکت اجتماعی نیاز به گفتمان و بهره مندی از نظر صاحب نظران دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تغییرات گسترده‌ای را در حال تجربه کردن است گفت: این تغییرات رویکردهای جدیدی را مطالبه می‌کند که رویداد رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید زمینه‌ساز بهره‌مندی از نظر صاحب‌نظران و اندیشمندان برای ارائه روش‌های نوین سوادآموزی است.

 

به گفته عبدی توسعه گفتمانی، تبیین مناسب و ایده پردازی‌ها در زمینه رویداد “رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید” باید در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: در سال ۵۸ با جمعیت حدود ۳۶ میلیونی کشور در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۷ درصد باسواد داشتیم اما امروز وضعیت سوادآموزی در کشور ما وضعیت قابل قبولی است زیرا از ۴۷ به ۹۷.۱ درصد رسیده و البته جمعیت کشور هم ۲ برابر شده است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نهضت سوادآموزی در این سال‌ها در کنار فعالیت های خود یک میلیون نفر از اتباع خارجی را هم باسواد و جریان آموزشی و تربیتی را دنبال کرده است.

 

عبدی اظهارداشت: الان در تعریف چهارم سواد هستیم، این به‌روزآوری تعاریف سواد بر مبنای اقتضائات جامعه و دنیاست؛ بعد از سواد خواندن و نوشتن، رسیدیم به آموختن رایانه و بعد ۱۲ سواد ارائه شده از سوی سازمان یونسکو و در نهایت اینکه کسی باسواد است که بتواند تغییراتی در خود و زندگی اش ایجاد کند و فرد مقابل را هم تغییر دهد.

 

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اگر تحول علمی را نپذیریم بسیاری از مشکلاتی که در حوزه سواد آموزی داریم ادامه می یابد؛ ما دوره کرونا را تجربه کردیم و با انواع روش ها ارتباط با دانش آموزان قطع نشد اما کم سوادی والدین نسبت به فضای مجازی مشکلات زیادی برای نوجوانان ما ایجاد کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار