اجرای ۲ طرح پلیس در استان کرمان،
سرعت بالای 140 کیلومتر مساوی با توقف و پارکینگ

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان از اجرای دو طرح برخورد با سرعت‌های بالا و تخلفات پلاک در محور‌های برون شهری استان کرمان خبر داد.
پلیس راهور

به گزارش آسمان‌بردسیر، سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان در گفت‌وگو تسنیم، با اشاره به اجرای دو طرح پلیس‌راه در محورهای استان کرمان، اظهار داشت: برخورد با تخلفات تعمدی و غیرتعمدی پلاک در فرماندهی انتظامی استان کرمان از 10 روز قبل آغاز شده و اجرای این طرح در روزها و ماه‌های آینده با جدیت ادامه پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه پس از بارندگی‌ها ممکن است گل و لای سطح پلاک خودروها را بپوشاند، رانندگان بدانند که حتماً باید با پلاک تمیز در سطح معابر تردد داشته باشند، ادامه داد: دستکاری پلاک به صورت تعمدی هم طبق قانون جرم بوده، خودرو متوقف شده و متخلفین به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

 

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان بیان کرد: دومین طرحی که اجرای آن در جاده‌های استان آغاز شده و با شدت بیشتری اجرای آن را ادامه خواهیم داد، طرح توقیف خودروهایی است که با سرعت‌های غیرمتعارف و سرسام‌آور در جاده‌ها تردد دارند.

 

وی با اشاره به اینکه جاده‌های استان کرمان جاده‌های طولانی بوده و تقریباً بارانداز سرعت رانندگان در محورهای استان است، گفت: طول جاده‌های استان از ورودی تا خروجی استان بیش از 800 کیلومتر بوده و با توجه به طولانی بودن جاده‌های استان کرمان، سرعت در جاده‌های استان حاکم است.

 

رضایی با بیان اینکه از رانندگان درخواست داریم که حتماً رعایت سرعت مطمئنه را در جاده‌ها مورد توجه قرار دهند، افزود: بیش از 50 درصد حوادث رانندگی استان مربوط به واژگونی خودروها است که اکثراً ریشه در سرعت غیرمجاز دارد.

 

وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح در محورهای استان، بیان کرد: این طرح از امروز در استان اجرا شده و رانندگانی که با سرعت بیش از 140 کیلومتر در ساعت در محورها تردد داشته باشند و با توجه به صدور دستور قضایی توسط دادستان‌های برخی از شهرستان‌های استان، این خودروها متوقف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

 

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه رانندگانی که با سرعت بیش از 140 کیلومتر در ساعت در جاده‌ها تردد کنند؛ چه آنهایی که پلیس آنها را متوقف کرده و چه آنهایی که به حرکت و مسیر خود ادامه دهند، این شکایت روی پلاک آنها ثبت خواهد شد، افزود: رانندگان حتماً رعایت سرعت مجاز را داشته باشند چرا که ممکن است در سفرهای آینده خود متوجه شوند که شکایتی بر روی پلاک آنها وجود دارد و گرفتاری برای خود و خانواده آنها در جای دیگری ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار