رئیس مرکز راهبردی سپاه در نخستین یادواره شهدای دبیرستان سپاه کرمان:
شهید سلیمانی سلیقه‌های خودش را داشت اما از اصول انقلاب کوتاه نیامد

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سردار حاج قاسم‌سلیمانی سلیقه‌های خودش را داشت اما از اصول انقلاب اسلامی کوتاه نیامد.
دبیرستان سپاه کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، فارس نوشت: علی‌اکبر احمدیان در ویژه‌برنامه مشق معراج نخستین یادواره ۹۱ شهید مربی و دانش‌آموز دبیرستان سپاه کرمان( مکتب المهدی عج) اظهار داشت: شهید سلیمانی بهترین و شاخص ترین نماد برای ادامه راه شهدا به ویژه در استان کرمان است.

 

وی بیان داشت:  مکتب سلیمانی مکتب همه شهدای لشکر ۴۱ ثارالله و نیروی قدس و شهدای جبهه مقاومت است و این شهید دست‌یافتنی‌ست که یک مزیت بزرگ است و هیچ کس از او یک اسطوره غیرقابل دسترسی ایجاد نکند.

 

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید سلیمانی به‌عنوان آیت‌اللهی نام برد و ابراز کرد: ما با شهید سلیمانی دوست بودیم و زندگی می‌کردیم و وقتی نحوه شهادت وی و مسائل بعد از آن را دیدم ایمانم‌ به خدا بیشتر شد.

 

احمدیان افزود: شهید سلیمانی ثابت کرد اگر کسی برای خدا کار کند، خدا هم برای او کار می‌کند و او را در جایی می‌نشاند که هیچ انسانی نمی‌تواند او را تا آن حد بالا ببرد زیرا دل رسانه در دست خداست.

 

وی بیان داشت: شهید سلیمانی آیت حقانیت انقلاب اسلامی شد و در بوستان انقلاب اسلامی ۹۱ شهید دبیرستان سپاه کرمان روییدند.

 

احمدیان ادامه داد: اگر امام و رهبری، انقلاب و حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی نبودند، شهید سلیمانی این شهید سلیمانی امروز نبود گرچه برجسته بود.

 

وی اظهار داشت: هیچ کس شهید سلیمانی وقتی در روستای قنات‌ملک و یا فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود را  به‌عنوان یک چهره فرهنگی نمی‌شناخت‌، اما امروز فرهنگی‌های کشور ما به شهید سلیمانی تاسی می‌کنند و درست هم هست زیرا شهید سلیمانی در همه عرصه‌ها فرهنگساز شد.

 

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: یک روستایی کم‌سواد و بی‌ارتباط با عالم استراتژی و فرهنگ و سیاست به یک برجسته استراتژیک، فرهنگی و فرهنگساز تبدیل شد و او خودش خواست و بلند شد و نظام اسلامی موجب بالندگی وی شد.

 

وی از صداقت و صراحت روستایی و عشایری به‌عنوان یکی از ویژگی‌های حاج قاسم‌ سلیمانی نام برد و گفت: شهیدسلیمانی هیچ وقت به خاطر ملاحظه و مسامحه حرف نمی‌زد و با صراحت سخن می‌گفت.

 

احمدیان ابراز داشت: شهید سلیمانی بر عهد خود با خدا و امام راحل ماند و عزم سلیمانی یکی از ویژگی‌های بارز او بود و اگر همه عالم با او مخالفت می‌کردند، از حرف خود برنمی‌گشت.

 

وی تصریح کرد: وقتی کرکوک سقوط کرد، بسیاری نمی‌توانستند خوشحالی خود را پنهان کنند و کمتر کسی هم از سردار سلیمانی دفاع کرد اما ظرف یک هفته کرکوک را به‌طور معجزه‌آسایی پس گرفت، در داخل هم بودند کسانی که با این حرکت مخالف بودند، اما شهید سلیمانی عزمش جزم بود و این عزم تعیین‌کننده است.

 

این فرمانده ارشد نظامی بیان داشت: شهید سردار حاج قاسم‌سلیمانی سلیقه‌های خودش را داشت اما از اصول انقلاب اسلامی پایین نیامد و مسؤولیت را با تمام ابعادش می‌پذیرفت و حتی اشرار را هم برای سر جای خودشان نشاندن و هم برای مدنی کردن آنها جزو مسؤولیت‌های خودش دانست.

 

احمدیان افزود: شهید سلیمانی فرهنگ جهانی را تغییر داد و  روبه‌روی او کسانی هستند که از مسیر شهید سلیمانی‌ساز بیم دارند.

 

 

شهید سلیمانی بنیان‌گذار دبیرستان‌های سپاه

کازرونی مدیر دبیرستان سپاه کرمان در سخنانی اظهار داشت:  دبیرستان ما برای منطقه جنوب‌شرق بود و دانش‌آموزانی از استان‌های مختلف در  این مدرسه تحصیل می‌کردند.

 

وی از تشکیل کمیته‌های مختلف و تدوین کتاب در راستای برگزاری نخستین یادواره ۹۱ شهید مربی و دانش‌آموز دبیرستان سپاه کرمان خبر داد.

 

کازرونی عنوان کرد: برای راه‌اندازی دبیرستان سپاه کرمان همکاری خوبی با ما شد و ۴۴۰ نفر از دبیران آموزش و پرورش و از ۱۴۰ نفر از مربیان و کادر سپاه استفاده کردیم.

 

وی یادآور شد: ۴۰ سال قبل ایده تشکیل دبیرستان سپاه را به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دادم و وی استقبال کرد و این دبیرستان‌ها در ۱۲ استان راه‌اندازی شد و روزگار زیبایی برای من در دوران مدیریت این‌ مدرسه بود.

 

دبیرستان سپاه کرمان ۳۴ پزشک و خلبان تربیت کرد

کازرونی با یادآوری خاطرات دبیرستان سپاه کرمان از سحرها، افطارها، نماز شب خواندن و البته شیطنت‌ها و شیرین‌کاری‌های بچه‌های دبیرستان سپاه، عنوان کرد: ۹۱ نفر از بچه‌های دبیرستان ما به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: حدود یک هزار نفر دانش‌آموخته در دبیرستان سپاه کرمان داریم و ۵۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها شدند که  ۳۰ نفر پزشک، ۳۰ نفر پرستار، ۴ خلبان، ۶ نفر فنی هواپیما و ۱۳ نفر علوم و فنون هوایی داریم و بقیه هم جذب رده‌های سپاه شدند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار