شورای رقابت نباید به صورت جزیره‌ای در رابطه با افزایش قیمت‌ها تصمیم‌گیری کند/مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو است

به گزارش آسمان بردسیر، شهباز حسن‌پور نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص درخواست شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو گفت: متاسفانه شورای رقابت اقدام نابه‌هنگامی انجام‌داده که تعجب همگان را به همراه داشته است. در زمانی که مسئولین نظام، حاکمیت و سران قوا تصمیم بر کنترل و مهار تورم گرفته‌اند، باید از شورای رقابت پرسید پیشنهاد ۴۰ درصدی افزایش قیمت با کدام منطق اتخاذ شده است؟

 

وی تصریح کرد: در زمانی که حقوق کارگران تنها ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و با توجه به کاهش ارزش پول ملی چرا این تصمیم گرفته‌شده است؟

 

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس همچنین به التهابات ایجادشده در بازار خودرو پس از انتشار نامه شورای رقابت اشاره کرد و گفت: شورای رقابت باید مسئولیت افزایش قیمت در بازار را بپذیرد و پاسخگوی تصمیمات خود باشد و نباید در تصمیم‌گیری‌ها به صورت جزیره‌ای عمل کند. تمام مسئولین کشور تلاششان بر این است که افزایش قیمت‌ها معقولانه صورت پذیرد و تلاش مجلس بر این بوده که از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در سال ۱۴۰۲ جلوگیری کند، اما این تصمیم خلاف این موضوع است. 

 

افزایش قیمت خودرو موجب افزایش هزینه تعمیرات و قطعات خواهد شد

وی همچنین به رشد هزینه تعمیرات و قطعات در صورت افزایش قیمت خودرو اشاره و بیان کرد: مردم شرایطشان به گونه‌ای نیست که بتوانند از ماشین‌های داخلی با این قیمت استفاده کنند و شورای رقابت باید به این نکته توجه کند، کارگری که تنها یک پراید دارد در زمان افزایش قیمت، اگر خودروی این فرد نیاز به یک تعمیر اساسی داشته باشد دیگر توان پرداخت هزینه‌های آن با این تورم ایجادشده را نخواهد داشت.

 

حسن‌پور با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مخالف افزایش قیمت خودرو در زمان فعلی هستند، اظهار کرد: از اقدام به موقع معاون اول ریاست جمهور مبنی بر درخواست برای تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو، تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم دولت از تمامی ابزارهای در اختیار خود برای جلوگیری از رشد بی‌رویه قیمت این کالا استفاده کند.

 

به پیشنهاد این نماینده مجلس شورای رقابت باید با دولت به توافق لازم برای تامین ارز مورد نیاز خودروسازان از طریق بانک مرکزی برسد، تا کمبود تولید در بازار از بین برود.

 

کیفیت پایین خودرو باید جبران شود

وی همچنین با اشاره به کیفیت پایین خودروهای داخلی افزود: در هر دوره که خودروسازان افزایش قیمت داشته‌اند متاسفانه ما در مقابل شاهد افت کیفیت خودرو نیز بوده‌ایم. 

 

حسن‌پور به مساله تعداد کشته‌ها در تصادفات نوروزی اشاره کرد و گفت: خودروهای داخلی از ایمنی لازم برخوردار نیستند، خودروسازان به جای افزایش قیمت باید کیفیت را افزایش دهند تا مورد استقبال بیشتر قرار گیرند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار