معاون برنامه ریزی دادگستری استان کرمان خبر داد:
صدرنشینی شهرستان بردسیر در صدور ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در استان

معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: طی ۱۱ ماهه سالجاری، بیش از ۷۰ هزار پرونده بدون کاغذ در استان کرمان تشکیل و رسیدگی شده است که در این میان شهرستان‌های بردسیر، کهنوج، زرند، سیرجان و راور در صدر قرار دارند.
ابلاغ الکترونیک

به گزارش آسمان بردسیر، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: حسن سلطانی معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان در گردهمایی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان با موضوع بررسی عملکردی حوزه‌های قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۵۶۶ هزار و ۵۲۶ فقره پرونده به حوزه‌های قضایی استان وارد و ۵۵۲ هزار و ۷۷ پرونده مختومه شده است.

 

وی ادامه داد: میزان ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در سال جاری ۹۲ درصد است که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

 

معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان یادآور شد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری کل استان کرمان طی سال جاری ۹۷.۳ درصد بوده است.

 

سلطانی با اشاره به این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری استان کرمان طی سال جاری ۸۴ روز بوده است، بیان کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌های استان ۹۶ درصد، دادگاه‌ها ۹۷ درصد و دادگاه‌های تجدیدنظر ۱۰۰ درصد است.

 

معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری، ۷۰ هزار و ۷۷۷ پرونده بدون کاغذ در استان کرمان تشکیل و رسیدگی شده است که در این میان شهرستان‌های بردسیر، کهنوج، زرند، سیرجان و راور در صدر قرار دارند.

 

صدور 4554 رای جایگزین حبس در کرمان

وی تصریح کرد: طی سال جاری چهار هزار و ۵۵۴ آرای جایگزین حبس در استان کرمان صادر شده است.

 

معاون برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: در سال جدید ۱۳ هدف براساس سند تحول و تعالی قضایی برای دادگستری‌ها در اولویت قرار گرفته است که کاهش حجم کاری قضات و کارمندان از طریق اصلاح فرایندها، ارتقای کیفیت رسیدگی و اتقان آرا، بهبود وضعیت کمی پرونده ها، کنترل و کاهش وقوع جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی و ارتقای پیشگیری از وقوع جرم و ارتقاء وضعیت زندان‌ها و زندانیان از جمله این اهداف به شمار می‌رود.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در سخنانی از راه اندازی گشت‌های نظارتی با حضور بازرسان سازمان‌های مربوطه از هشتم اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از مهمترین مسائل امروز جامعه، بحث معیشتی و اقتصاد جامعه است.

 

بیشتر بخوانید:  ۹۷ درصد اوراق قضایی بردسیر به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود

 

ارسلان میری افزود: دستگاه‌های متولی در حوزه بازار باید نظارت‌های قانونی لازم به منظور ساماندهی وضعیت بازار را اعمال کنند.

 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز از برگزاری ۵۵ جشن گلریزان در سال جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۴۴ مددجوی جرایم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که برای آزادی آن‌ها به ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

 

سید حجت الله موسوی قوام افزود: مددجویان جرایم غیرعمد واجد شرایط به ترتیب فراوانی در شهرستان‌های کرمان، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، بم، بافت، زرند، کهنوج، شهربابک و منوجان حضور دارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار