|فجرانقلاب| مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان:
صدور ۵۰۲ هزار مجوز کسب‌وکار در کرمان از طریق سامانه ملی صدور مجوزها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: در سال جاری در استان کرمان ۵۰۲ هزار مجوز از طریق سامانه ملی صدور مجوزها، از سوی دستگاه‌های اجرایی صادر شده است و همچنین ۴هزار مجوز دیگر در حال بررسی هستند.
امور دارایی کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که وزارت اقتصاد و دارایی در کشور در حال دنبال کردن آن هست و ما در استان کرمان در این بستر حرکت می‌کنیم بحث سامانه ملی صدور مجوزها است.

 

وی عنوان کرد: هدف اصلی از ایجاد درگاه ملی مجوزها این است که هرکس بخواهد در محیط کسب و کار فعالیت داشته باشد بتواند به‌راحتی در این سامانه مجوز خود را در یافت کند و گرفتار فرآیندهای اداری، امضاهای طلایی و راهنمایی‌های غلط نشود.

 

سلطانی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۸۹ درصد کسب و کارها به درگاه ملی مجوزها متصل هستند و امیدواریم بتوانیم بهبود فضای کسب و کار کشور که مورد گلایه بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی است را بهبود دهیم.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان داشت:  تمامی استعلام‌های بین دستگاهی باید در سامانه صدور مجوزها انجام و در گام بعدی نهادینه و بسترسازی شود و همچنین پیگیری و دریافت پاسخ استعلام‌ها بر عهده دستگاه صادرکننده مجوزهاست.

 

سلطانی‌نژاد گفت: در سال جاری در استان کرمان ۵۰۲ هزار مجوز از طریق سامانه ملی صدور مجوزها، از سوی دستگاه‌های اجرایی صادر شده است و همچنین ۴هزار مجوز دیگر در حال بررسی هستند.

 

 وی بیان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که صدور مجوزها تسهیل شود و نظارت پسینی هم بعد از صدور مجوزها باید راه‌اندازی شود تا نواقص و چالش‌های طرح رفع شوند.

 

سلطانی‌نژاد در زمینه آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، فرآیند مولدسازی املاک و اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی که اکنون گریبان‌گیر آنها شده را در جهت رسیدن به اهداف کشور تسهیل می‌کند.

 

 وی از اهداف مولدسازی دارایی‌های دولت، افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری بهتر از اموال و املاک دولت دانست و اضافه کرد: از کارهایی که در زمینه مولدسازی می‌توان انجام داد، این است که دستگاه‌های اجرایی می‌تواند از طریق مشارکت با بخش غیردولتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تهاتر دارایی‌های مازاد به‌منظور ارزش افزایی یا در ازای طلب قطعی پیمانکاران برای پیشبرد طرح‌های نیمه‌تمام استفاده کنند.

 

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خاطرنشان کرد: در استان کرمان بیش از ۱۳ هزار ملک متعلق به دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده که اختیار تشخیص مازاد بودن ملک بر عهده خود دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده و تنها پیگیری اجرایی شدن این طرح به‌عنوان مدیریت اموال بر عهده ما است.

 

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۵ مجوز فروش اموال مازاد در استان کرمان صادر شده، بیان داشت : کل منابعی که از محل فروش املاک تاکنون عاید شده، به همان دستگاه مربوطه برگشت داده شده است.

 

وی گفت: در سال جاری تا کنون ۳۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان داشته‌ایم که ۱۹ میلیون دلار در پروژه‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی و مابقی در خصوص بسته‌بندی مواد غذایی و انواع میوه خشک، تولید کامپاند و گرانول پلیمری، احداث ۲۰۰ هکتار باغ مکانیزه گردو و هزار هکتار نخلستان، پسته و دیگر موارد جذب شده است.

 

سلطانی‌نژاد افزود:۲۰ فرصت مهم سرمایه‌گذاری استان که مطالعه و بروز شده را به زبان‌های مختلف ترجمه و در سایت سازمان سرمایه‌گذاری بارگذاری کردیم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۲۱۷ تسهیلات تبصره ۱۸ در استان داشته‌ایم که حدود یک‌هزار و ۱۵۸میلیارد تومان پرداخت شده است و تا کنون ابلاغی از محل اعتبارات سال جاری در استان نداشته‌ایم.

 

سلطانی‌نژاد خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری در بخش مالیاتی سهم استان کرمان ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم.

 

وی ادامه داد: سهم استان کرمان در بودجه در زمینه درآمدهای غیرمالیاتی یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که ۶۵۶ میلیارد تومان آن محقق شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار