رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان:
طوفان و گرد و غبار شدید استان را فرا می گیرد/ بردسیر تحت تأثیر سامانه جوی خواهند بود

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: بیشتر مناطق کرمان از فردا درگیر وزش باد شدید و گردو خاک خواهند بود و در برخی مناطق نیز وقوع طوفان شن دور از انتظار نیست.
طوفان در بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، مریم حبیبی رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان در گفتگو با مهر بیان کرد: هشدار زرد هواشناسی در کرمان صادر شده است و مردم باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارت در طوفان روزهای آینده انجام دهند.

 

وی افزود: از امروز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده بیشتر مناطق استان درگیر وزش باد شدید و گردو خاک خواهند بود و در برخی مناطق نیز وقوع طوفان شن دور از انتظار نیست.

 

حبیبی افزود: احتمال اختلال در تردد خودروها و انواع وسایل نقلیه از فردا تا اوایل هفته آینده (یکشنبه) در مسیرهای ارتباطی استان کرمان به یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس در پی ناپایداری‌های جوی (وزش باد شدید و گردوخاک) وجود دارد.

 

وی ادامه داد: شهرستان‌های ارزوئیه، کرمان، بافت، ریگان زرند، فاریاب، بم، جیرفت، رابر، لاله زار، راین، سیرجان، شهربابک، صفاییه، کوهبنان، رفسنجان، عنبرآباد، فهرج، کهنوج، انار، گلباف، قلعه‌گنج، نرماشیر، بردسیر، راور، رودبار جنوب، ماهان و منوجان تحت تأثیر این سامانه جوی خواهند بود.

 

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان تصریح کرد: به علت بروز طوفان و گرد و خاک طی روزهای آینده سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و آسیب‌پذیر، خسارت به تیرها و سقوط سازه‌های تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

 

وی با اشاره به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در اثر بروز پدیده گرد و خاک در روزهای آینده در استان کرمان گفت: با توجه به وقوع این پدیده گروه‌های حساس از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

 

حبیبی خاطرنشان کرد: فعالان ساخت و ساز و اقدامات عمرانی مناطق درگیر طوفان اقدامات پیشگیرانه از قبیل مقاوم سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار