استاندار کرمان :
عقب‌افتادگی بانک‌های استان کرمان در پرداخت تسهیلات باید جبران شود

استاندار کرمان با بیان اینکه تسهیلاتی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند در راستای اشتغال‌زایی است، گفت: عقب‌افتادگی بانک‌های استان کرمان در پرداخت تسهیلات باید جبران شود.
فداکار استاندار کرمان

به گزارش سپهر بردسیر، تسنیم نوشت : محمدمهدی فدکار در شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: تسهیلات بانکی باید منجر به اشتغال شود و عموماً تسهیلات تبصره 16 که تسهیلات خرد اشتغال‌زایی است، به ایجاد شغل می‌انجامد.

 

وی با بیان اینکه 30 هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سرمازدگی در استان کرمان بوده است، گفت: پرداخت تسهیلات به کشاورزان برای جبران خسارات بسیار اهمیت دارد.

 

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه با توجه به افزایش تورم تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در اولویت بانک‌های استان کرمان قرار بگیرد، افزود: بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حتما همکاری کرده و گزارش فعالیت‌های خود را هم ارائه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات تبصره 16 قانون است و تعهد بانک‌ها در استان نیز مشخص شده است، بیان کرد: دستگاه‌هایی که نتوانند سهمیه تسهیلات خود را جذب کنند، سهمیه اعتبار آنها به دستگاه‌هایی داده می‌شود که توانایی و انگیزه دارند.

 

فداکار با بیان اینکه تسهیلاتی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند در راستای اشتغال‌زایی است، گفت: عقب‌افتادگی بانک‌های استان کرمان در پرداخت تسهیلات باید جبران شود.

 

وی با اشاره به اینکه رفتار کارمندان بانک‌ها با مردم باید محترمانه باشد و حتما ارباب رجوع تکریم شود، افزود: متاسفانه گزارش‌هایی داریم که برخی کارمندان با مردم برخورد مناسبی ندارند و حتماً این موارد را پیگیری می‌کنیم.

 

ایجاد 16 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان کرمان 

ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در کشور، اشتغال جوانان است، اظهار داشت: اشتغال جوانان در اولویت‌های دولت قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در حال اجرا است و حدود 500 هزار شغل تعهد کمیته امداد در سطح کشور است، گفت: از این تعداد ایجاد 24 هزار و 50 شغل سهمیه استان کرمان است و جزو تعهدات سفر رئیس جمهور به استان کرمان هم قرار گرفت.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: کمیته امداد در استان کرمان هزار و 250 میلیارد تومان سهمیه تسهیلات تبصره 16 دارد که تاکنون حدود 16 هزار فرصت شغلی با اعتبار 740 میلیارد تومان ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه استان کرمان تا پایان ماه آذر فرصت دارد اعتبارات تبصره 16 را جذب کند و در حال حاضر با مشکل روبه‌رو شدیم، افزود: دو برابر ظرفیت به بانک‌ها معرفی کردیم اما از جانب بانک‌ها همکاری نشده است.

 

عسکری‌نژاد گفت: از مدیران بانکی استان درخواست داریم با توجه به اینکه اکثریت افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند در تضامین بانکی و تسریع در پرداخت تسهیلات همکاری کنند.

 

وی بیان کرد: نگران هستیم که سهمیه اعتبار استان کرمان در این حوزه جذب نشود و این اعتبار را به سایر استان‌ها بدهند در حالی‌که کرمان یکی از استان‌های بسیار محروم در کشور است.

 

حسین مهرابی، سرپرست معاونت اموراقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در زمینه تسهیلات تبصره 16 در استان کرمان عقب‌ماندگی داریم، اظهار داشت: بانک‌ها باید در این زمینه فعال عمل کنند تا بتوانیم در ماه‌های پایانی سال این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

 

سرپرست معاونت اموراقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج یک ضرورت است، گفت: بانک‌های استان باید این تسهیلات را در اولویت قرار دهند.

 

الله‌داد محمدی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه در پایان آبان ماه 1401 نسبت منابع به مصارف بانکی استان کرمان 81 درصد است، اظهار داشت: استان کرمان رتبه یکم کشوری را در این زمینه دارد و این درحالی است که متوسط کشور به غیر از تهران در این زمینه 72.9 درصد است.

 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان، با اشاره به اینکه رشد منابع استان کرمان تقریباً 16.6 درصد است، گفت: امیدوار هستیم در سه ماهه پایانی سال نیز بتوانیم این شاخص را حفظ کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار