رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان:
قیام ۱۵ خرداد در تاریخ ایران بی‌سابقه است/ اعلام برنامه‌های سالروز ارتحال امام در کرمان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ضمن اعلام ویژه برنامه های سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: قیام ۱۵ خرداد در تاریخ ایران بی‌سابقه است.
15 خرداد

به گزارش آسمان‌بردسیر، حسین انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در نشست خبری با اشاره به ایام ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: در ۱۵ خرداد رموزی وجود دارد که هیچکس مثل خود امام از این رموز اطلاعی ندارد و قیام مردم ایران در سرنگونی رژیم طاغوت، آغازش از نیمه خرداد بود.

 

وی با اشار به اینکه ارتحال امام نیز در نیمه خرداد اتفاق افتاد، افزود: مردم ایران قبل از آن هم مبارزه با ظلم و بی عدالتی داشتتند اما اینکه مردم به این صورت از همه زندگی و هستی خود می‌گذرند و در راه این مبارزه بسیج می‌شوند در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است که از خرداد ۴۳ آغاز شد.

 

انجم شعاع تصریح کرد: در مبارزات قبلی تنها مبارزه با ظلم بود و بحث امامت و ولایت وجود نداشت اما در این قیام مردم به ولایت و امامت وصل می‌شوند و اینکه مردم پشت امام قرار می‌گیرند مسئله دیگری است و این اعتقاد وجود دارد که این قیام منتهی به ظهور امام زمان(عج) بشود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های امام راحل بیان کرد: حقیقتا ایشان از نظر علمی، عرفانی، فقه و اندیشه ناب، تعبد و تقیّد به رعایت موازین شرعی کم نظیر بودند و در عین حال به مسئله تعقل کاملا توجه داشتند. ایشان فقیه اسلام‌شناس و متبحر در فقه و بسیار شجاع بود که کاملا به خداوند تکیه داشتند.

 

وی افزود: بعد از حضرت امام، مقام معظم رهبری به عنوان برجسته‌ترین شاگرد ایشان با همان صلابت، اقتدار و توانمندی مسئولیت خطیر رهبری انقلاب را به عهده گرفته و در طول ۳۴ سال تهدیداتی که علیه انقلاب بود را با همان تدبیر و صلابت دفع کرده و انقلاب پیش رفت.

 

انجم شعاع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت ارتحال امام از مدت ها قبل تشکیل، جلسات برگزار و برنامه های آیینی و فرهنگی و هنری پیش بینی شده است، تصریح کرد: مراسم محوری گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) ۱۳ خردادماه جاری ساعت ۲۰ در مسجد امام کرمان با سخنرانی حجت الاسلام پورمحمدی مشاور ارشد رئیس قوه قضائیه برگزار خواهد شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: برگزاری محفل انس با قرآن ۱۳ خردادماه ساعت ۱۲ ظهر در قرارگاه جنوبشرق ارتش، مراسم ویژه ارتحال امام ۱۳ خرداد ساعت هفت صبح در پردیس دانشگاه علوم پزشکی، مراسم ویژه روز ۱۶ خرداد ساعت ۱۶ در گلزار شهدای کرمان، برگزاری مراسم ویژه ۱۱ خرداد ساعت هفت صبح در دادگستری کل استان و همچنین برگزاری مراسمی ۱۲ خرداد ساعت ۲۰ در اداره کل آموزش و پرورش استان از جمله برنامه های ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در کرمان است.

 

وی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای غیرت ۱۴ خرداد ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در حرم مطهر شهدای گمنام در بلوار شهید عباسپور(پارادیس)، اجتماع بزرگ دانشگاهیان امروز ۱۰ خرداد در گلزار شهدای کرمان، برگزاری ردهمین سوگواره ملی تعزیه دروستای  ده‌زیار به مناسبت ایام ارتحال به مدت ۱۳ شب مسجد جوادالائمه علیه السلام از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

 

انجم شعاع با بیان اینکه مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در همه مساجد و هیئت ها در سطح استان کرمان در این ایام برگزار خواهد شد، گفت: ویژه برنامه‌هایی برای گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد در کرمان نیز پیش بینی شده و برنامه محوری شامگاه ۱۴ خرداد ساعت ۲۰ در تکیه میدان قلعه کرمان برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: دو ویژه برنامه برای سالروز آغاز زعامت مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده که ۱۶ خردادماه جاری مراسم جشنی در این رابطه ساعت ۲۰ در مهدیه صاحب الزمان(عج) کرمان برگزار خواهد شد و اداره کل ورزش و جوانان نیز مراسم جشنی در همان روز در یکی از زورخانه‌ها برگزار می‌کند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری مسابقه وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی از سوم تا ۱۶ خردادماه ویژه همه دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: اعزام ۳۰۰۰ زائر از سراسر استان به مرقد امام راحل نیز ۱۲ خردادماه جاری انجام می‌شود.

 

وی با اشاره تولید سرود ۳۰۰ نفری توسط آموزش و پرورش استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت اِلمان حضرت امام توسط شهرداری کرمان در حال انجام است و روز عید غدیر رونمایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار