فداکار استاندار کرمان:
فرهنگ سرمایه‌گذاری در کرمان ضعیف است/دعوای سیاسی، خیانت به مردم است

استاندار کرمان گفت: استان شدن جنوب کرمان در هیئت دولت تصویب شده و قاعده تکمیل این فرایند بستگی به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد و هنوز لایحه آن به مجلس ارائه نشده است.
استاندار کرمان
 

به گزارش آسمان بردسیر، ایسنا نوشت: محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان درباره سرمازدگی باغات پسته استان اظهار کرد: امسال با توجه به آموزش‌های شرکت های دانش بنیان برای سرمازدگی باغات پیشگیری‌هایی انجام شد و ۷۵۰ هزار لیتر گازوئیل در شهربابک برای جلوگیری از سرمازدگی توزیع شد. در رفسنجان حدود ۱۰ درصد باغات پسته و بخشی از باغات زرند دچار خسارت سرمازدگی است.

 

او ادامه داد: طبق پیش بینی ها امسال حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد (معادل ۶۰ هزار تن) پسته نسبت به سال های قبل بیشتر تولید می شود.

 

استاندار کرمان با اشاره به توسعه باغات پسته در استان های دیگر در ادامه اظهار کرد: بانک ها کمک خوبی به کشاورزان کردند. البته حجم فاجعه بیشتر از این اعتبارات بود و این کمک ها ایده آل نبود.

 

او در بخش دیگری از سخنانش درباره تغییرات مدیریتی در استان نیز گفت: دولت تغییرات را رصد می‌کند و دستگاه‌های تخصصی و زیربنایی نیاز به تغییر ندارند زیرا آنها کار فنی خود را انجام می‌دهند.

 

راجع به حجاب بگیر و ببند وجود ندارد

فداکار در بخشی دیگر از سخنانش گفت: راجع به حجاب بگیر و ببندی وجود ندارد و تذکر داده می‌شود که تعدادی با تذکر اصلاح می‌شود و قرار است تذکر لسانی داده شود.

 

او در ادامه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف، یکی از مشکلات معادن ساردوئیه را برق دانست و تصریح کرد: امیدواریم بزودی مناقصه آن برگزار شود.

 

استاندار کرمان اظهار کرد: کل تخصیص آب صنعت از سد بافت به فولاد داده شده است.

 

وی درباره استقلال جنوب استان نیز گفت: استان شدن هشت شهرستان جنوب کرمان (شهرستان جازموریان جدیدا به آنها اضافه شده است) در هیئت دولت تصویب شده و قاعده تکمیل این فرایند بستگی به تصویب مجلس شورای اسلامی دارد و هنوز لایحه آن به مجلس ارائه نشده است.

 

استاندار کرمان در ادامه درباره اجرای پروژه فاضلاب در استان عنوان کرد: عموما چون سرمایه گذاری طولانی مدت است باید شرکت‌های بزرگ صنعتی پای کار بیایند، در شهرهای زرند و کرمان فولاد بوتیا و در سیرجان گل گهر برای اجرای پروژه فاضلاب شهری اقدام کردند و شهرداری رفسنجان آماده انجام کار است اما باید یک سرمایه گذار دیگر به کمک آن بیاید. باید مدنظر داشت تصفیه آب فاضلاب ارزان تر از انتقال آب از دریا است.

 

او در واکنش به این سئوال که حدود شش ماه بعد از انتصاب شما به عنوان استاندار شایعاتی مبنی بر رفتن شما وجود داشت، گفت:  ما وظیفه نداریم که روی این بحث‌ها تمرکز کنیم و وظیفه من پیگیری کارهای مردم است و در سال گذشته کارها را پیگیری کردم و امسال هم پیگیر مسائل استان هستم و اگر وارد این بازی‌های سیاسی شویم، از کار باز می‌مانیم و برخی با همین هدف چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند.

 

فداکار ورود به دعواهای سیاسی را سم و خیانت به مردم دانست و ادامه داد: دعواهای سیاسی در سال انتخابات طبیعی است و ما وظیفه داریم که انتخابات سالم برگزار کنیم و وارد بازی‌های سیاسی نخواهیم شد.

 

استاندار کرمان درباره تفاوت آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی اعلامی از پلیس و اورژانس اظهار کرد: آمار مهم است و تحلیل آمار مهمتر از آن است و پلیس تعداد فوت شدگان در صحنه را اعلام می‌کند اما اورژانس فوتی‌های ترافیکی در بیمارستان را نیز اعلام می‌کند.

 

او با اشاره به مساحت و طول زیاد جاده های استان کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر عنوان کرد: همه آمارهای تصادفات در طرح نوروزی امسال استان کرمان هم در تعداد فوتی، هم زخمی کاهشی بوده و ۵۳ درصد در تصادفات درون شهری و ۵۶ درصد در تعداد فوتی‌های تصادفات درون شهری کاهش داشته ایم. همچنین فوتی های برون شهری امسال ۳۲ نفر نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

 

فداکار در بخش دیگری از سخنانش درباره آب جنوب استان اظهار کرد: مجوز بهره‌برداری از آب دریا داریم و باید سرمایه گذار باید پای کار بیاید. در سفر وزیر نیرو مفصل در خصوص حل مشکل آب جنوب بحث شده و تصمیماتی اتخاذ و ابلاغ شد. شهرهای جنوبی مشکل آب ندارند و فقط باید زیرساخت ها ایجاد و شبکه آبرسانی اصلاح شود لذا آب در جنوب وجود دارد.

 

او در ادامه رابطه درآمد سرانه خانوار با هزینه‌های زندگی را مستقیم اعلام کرد و گفت: با عدم توازن در سراسر استان مواجه هستیم و جنوب کرمان از شمال محروم تر است اما با توجه به ورود سرمایه گذاران و توسعه صنعت در آینده نزدیک، شاهد پیشرفت‌های جنوب خواهیم بود.

 

فداکار درباره رتبه بد سرانه درآمد خانوار شهر کرمان اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار نفر در شهر کرمان حاشیه نشین وجود دارد و در شهرهای دیگر استان چنین حاشیه‌ای وجود ندارد و فرهنگ سرمایه‌گذاری در کرمان ضعیف است.

 

استاندار کرمان با تبیین علت عقب افتادن روند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان که از سال ۱۳۸۳ مصوب شده در ادامه سخنانش عنوان کرد: انتخاب زمین برای مسکن ملی یکی از کارهای سخت بود و باید متغییرهای زیادی را در نظر می‌گرفتیم و اکنون تقریبا مشکل زمین در استان حل شده است.

 

او بیان کرد: استان کرمان در نهضت ملی مسکن رتبه ۱۰ کشور را دارد و در برخی از شهرهای استان مساکن به صورت ویلایی و در شهر کرمان به صورت آپارتمان احداث خواهند شد و در شهر بم دو طبقه در نظر گرفته شده است.

 

فداکار اظهار کرد: در برخی از شهرهای استان قیمت مسکن و اجاره بهاء به دلیل متقاضیان بالا، زیاد است و علت گران بودن ساخت مسکن در جنوب، هزینه‌های حمل و نقل است.

 

بالگرد جایگزین به استان آمد 

استاندار کرمان با اشاره به عدم تکمیل بودن زیرساخت‌های گردشگری در برخی از مناطق استان اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی باید پای کار بیایند تا تحولی در زمینه توسعه گردشگری در استان ایجاد شود.

 

او درباره معضل تاریکی شهر کرمان عنوان کرد: ابتدای سال گذشته توافقی بین شرکت توزیع برق شمال و شهرداری برای روشنایی شهر انجام شد اما به دلیل مشکلاتی این پروژه اجرا نشد و قول داده اند که از اردیبهشت ماه این پروژه آغاز می شود. گفتنی است که برای اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

فداکار از آمدن بالگرد جایگزینِ هلی کوپتر سقوط کرده جمعیت هلال احمر کرمان خبر داد و گفت: نتیجه بررسی تیم تخصصی و کارشناسی در مورد حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان پس از تکمیل، اطلاع رسانی می شود.

 

او عنوان کرد: این حادثه که در بافت رخ داد و یک نفر متاسفانه جان باخت، به علت نقص فنی بوده و سقوط نبوده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار