مدل سه‌بعدی تایتانیک ساخته شد

هنگامی‌ که محققان اسکن کشتی تایتانیک را به‌ پایان رساندند، ۱۶ ترابایت داده و ویدیوی 4K از کشتی غرق‌شده در اختیار داشتند.
مدل سه بعدی تایتانیک

به گزارش آسمان‌بردسیر، مدل سه‌بعدی کشتی غرق‌شده‌ی تایتانیک، از ترکیب بیش‌ از ۷۰۰ هزار عکسی که زیردریایی‌ها از آن گرفته‌اند ایجاد شده است.

 
کشتی تایتانیک در اولین سفر خود با کوه یخ برخورد کرد و در آوریل ۱۹۱۲ در قعر اقیانوس اطلس شمالی غرق شد؛ حادثه‌ای که منجر به مرگ بیش‌ از ۱۵۰۰ مسافر و خدمه‌ی آن شد. اکنون محققان با ترکیب صدها هزار عکس، اسکن دیجیتالی جدیدی از کشتی مشهور ایجاد کرده‌اند که نگاهی بسیار جذاب از آن ارائه می‌دهد.
 

به گزارش BBC، شرکت نقشه‌برداری اعماق دریا موسوم‌ به Magellan Limited کار میدانی خود را در تابستان ۲۰۲۲ در کنار آتلانتیک پروداکشنز، شرکت مستندسازی، در مورد کشتی تایتانیک انجام داد. محققان این دو سازمان، به‌مدت ۶ هفته با استفاده از شناورها، بیش‌ از ۷۰۰ هزار عکس از محل غرق شدن تایتانیک به عرض ۴٫۸ کیلومتر در عمق ۳۸۰۰ متری زیر سطح اقیانوس تهیه کردند. این تصاویر در مرحله‌ی بعد با یکدیگر ترکیب و ماکت دیجیتالی سه‌بعدی از کشتی غرق‌شده ساخته شد.

 

گرهارد سیفرت، متخصص تصویربرداری سه‌بعدی می‌گوید: «ما از دو زیردریایی پیشرفته به‌ نام‌های رومئو و ژولیت استفاده کردیم که به‌طور همزمان برای ارائه‌ی دید سوم‌شخص استفاده شدند. آنچه ما ایجاد کردیم، مدل سه‌بعدی فوتورئالیستی بسیار دقیق از تایتانیک است. پیش‌ از این فیلم‌ها به‌ شما اجازه دادند هربار منطقه‌ی کوچکی از کشتی را مشاهده کنید. اکنون می‌توان روی این مدل سه‌بعدی جدید بزرگ‌نمایی و آن را به‌طور کامل تماشا کرد.»

 

هنگامی‌ که محققان اسکن کشتی را به‌ پایان رساندند، ۱۶ ترابایت داده و ویدیوی 4K از کشتی غرق‌شده در اختیار داشتند. پردازش و رندر این اطلاعات چند ماه طول کشید تا سرانجام مدل سه‌بعدی ایجاد شود. گیزچاینا می‌نویسد این مدل کل کشتی را به‌ تصویر می‌کشد اما جزئیات کوچک‌تری مثل دیگ‌های بخار، بطری‌های نوشیدنی بازنشده و حتی شماره سریال پروانه‌های موتور کشتی را نیز نشان می‌دهد. این مدل جدید می‌تواند به مورخان و مهندسان کمک کند درباره‌ی شرایطی که منجر به غرق تایتانیک شد اطلاعات بیشتری به‌ دست آورند.

 

پارکس استنفنسون، کارشناس تایتانیک در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «ما داده‌های واقعی دراختیار داریم که مهندسان می‌توانند با بررسی آن‌ها، به داستان واقعی فاجعه‌ی تایتانیک نزدیک‌تر شوند.»

 

مدل دیجیتالی جدید تایتانیک نشان می‌دهد علم مدرن چگونه در مطالعه‌ی کشتی‌های غرق‌شده به ما کمک می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار