توصیه متکی به روحانی:
مردم به سکه از رونق افتاده بر نمی گردند/آقای روحانی نباید وارد آزمونی شود که نتیجه آن از قبل معلوم است

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه مردم ما از قبل نشان دادند که معمولاً سکه از رونق افتاده را دوباره به جریان نمی‌اندازند، گفت: روحانی وارد آزمونی نشود که نتیجه آن از قبل معلوم است.
منوچهر متکی

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: منوچهر متکی، رئیس خانه احزاب ایران و وزیر اسبق امور خارجه کشور امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورود مقام معظم رهبری به بحث انتخابات 11 ماه قبل از زمان برگزاری آن نشان از اهمیت انتخابات و طراحی‌های پشت پرده دشمن برای این انتخابات دارد، اظهار داشت: این انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید هوشیارانه برای این انتخابات دوراندیشی کنیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن از کاهش نرخ مشارکت مردم در دو انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری که در دولت قبل برگزار شد، خوشحال شد گفت: طراحی دشمن این است که این روند ادامه پیدا کرده و مشارکت مردم در انتخابات باز هم کاهش پیدا کند.

 

رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا با تحریم انتخابات مشارکت مردم را کم کند و حضور مردم در پای صندوق‌های رای را به پایین‌ترین سطح ممکن برساند، افزود: البته دشمن موفق نخواهند شد به اهداف خود برسد اما در چنین فضایی ما تکلیف داریم که به انتخابات نگاه و نظر دقیقی داشته و تحلیل درستی از آن داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه نیروهای جبهه انقلاب در ارتباط با انتخابات پیش رو تکلیف ویژه‌ای دارند، ادامه داد: باید شرایط را رصد کرده، آرایش صحنه را ببینند، طراحی‌های دشمن را بشناسند و حرکت‌ها و رویکردهای نیروهای رقیب در داخل را مدنظر داشته باشند.

 

متکی با اشاره به اینکه اگر آرایش صحنه را به خوبی بشناسیم، مجموعه نیروهای انقلابی می‌توانند رقابت سالمی با هم داشته باشند و بدون تخریب هم با لیست‌های مختلفی وارد فضای انتخابات شوند، بیان کرد: اگر فضای انتخابات به ما دیکته کند و با توجه به طراحی‌های دشمن و البته آرایش گروه‌های رقیب در صحنه، امکان این وجود دارد که نیروهای ارزشی در کنار هم قرار بگیرند.

 

وزیر اسبق امور خارجه کشور با بیان اینکه در اینجا باید به نکاتی هم توجه کرد، گفت: وحدت امر اجباری نیست، یک خواست طرفینی است و نمی‌توان گفت که بقیه با من وحدت کنید؛  شعار درست این است که با هم متحد شویم.

 

وی با اشاره به اینکه برای وحدت لازم است که این چارچوب‌ها درست شود و در کنار آن اراده سیاسی لازم در دو طرف برای وحدت وجود داشته باشد، افزود: برای وحدت باید هر دو طرف آماده اتحاد باشند و در صورتی که شرایط انتخابات اقتضا کند می‌توانند نیروهای ارزشی با لیست مشترک وارد انتخابات شوند.

 

متکی با اشاره به شاخص‌های نامزدهای انتخاباتی، بیان کرد: دانستن شرایط کشور، مطالبات مردمی، پایبندی به مبانی و اصول نظام اسلامی، سلامت و پاکدستی همراه با تعهد برای خدمت به کشور و مردم از جمله شاخص‌هایی است که از مجموعه فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان فهمیدیم و نمایندگان باید ‌این شاخص‌ها را دارا باشند.

 

وزیر امور خارجه دولت هشتم و نهم با بیان اینکه با این ملاک‌ها کاندیداها و نمایندگان مدنظر را ارزیابی می‌کنیم، تصریح کرد: کسانی که این موارد شاخصه‌ها در مورد آنها صدق نکند، برای آنها دنبال جایگزین می‌گردیم.

 

وی با اشاره به تحلیل خود در ارتباط با ورود آقای روحانی با لیست جداگانه به انتخابات، گفت: کسانی که یک بار به عرصه انتخابات آمدند، نقش خود را ایفا کردند، هشت سال رئیس جمهور بودند و کار خود را انجام دادند، بدانند که مردم ما از قبل نشان دادند که معمولاً سکه از رونق افتاده را دوباره به جریان نمی‌اندازند.

 

رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت با بیان اینکه یک رئیس جمهور در طول هشت سال هر چه بلد بوده را انجام داده است، افزود: شخصاً تصور می‌کنم که آقای روحانی نباید وارد آزمونی شود که نتیجه آن از قبل معلوم است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار