امام جمعه شهرستان بردسیر :
مردم مراسم فاطمیه امسال را به صورت ویژه و با شكوه و جلوه بیشتری برپا نمایند / شهید سلیمانی نماد و الگوی خاص ایرانیان است

حجت الاسلام كرمانی راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را در حب ائمه اطهار(ع)، خصوصاً حضرت فاطمه زهرا دانست و افزود: با عنایت به حوادث اخیر، از مردم انتظار داریم هر آنچه را كه در توانشان است، مراسم فاطمیه امسال را به صورت ویژه و با شكوه و جلوه بیشتری برپا نمایند.
نماز جمعه بردسیر

به گزارش سپهر بردسیر؛ حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه شهرستان بردسیر در خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی بردسیر با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، آن حضرت را الگوی تمام عیار جهاد تبیین معرفی نمود و گفت: موضوع دیگر تبلیغی، در این ایام سوگواری كه جزو اولویت های ایام فاطمیه می باشد، موضوع وحدت، انسجام ملی و نفی هرگونه اختلاف و دو قطبی بودن است.

 

امام جمعه بردسیر ادامه داد: حضرت زهرا(س) را شهید راه ولایت می نامند زیرا اولویت قیام حضرت زهرا و نقطه مركزی آن، چه در گذشته، چه در حال و یا آینده، حفظ وحدت است.

 

وی یكی از مصادیق مظهر وحدت را در كلام حضرت فاطمه زهرا، پیروی و اطاعت از امام و ائمه اطهار دانست و نتیجه آن را نظام یافتن و نظم دین عنوان كرد.

 

خطیب جمعه بردسیر با بیان مصادیق دیگری از فرمایشات حضرت زهرا راجع به وحدت و انسجام اسلامی، اصل نظام و ولایت را وحدت و همدلی و نفی اختلاف بیان كرد و گفت: در فرهنگ ناب اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی، قدرت و حكومت به موشك و پهبادش نیست، بلكه اصل قدرت هر حكومتی به سرمایه اجتماعی آن، یعنی مردم است و مركز ثقل این سرمایه اجتماعی وحدت و همدلی است.

 

حجت الاسلام كرمانی افزود : درجات معنوی و فضایل اخلاقی حضرت فاطمه (س) منحصر به مسلمانان نیست و همه ی مردم باید از این فضایل بهره ببرند زیرا آن حضرت، ‌متعلق به همه ی مردم و انسان ها اعم از دوست و دشمن، مسلمان و غیر مسلمان است.

 

وی گفت: در وصف مقام حضرت فاطمه همین بس، كه پدر بزرگوارشان در روایتی می فرماید: خداوند، فاطمه، ‌بچه های فاطمه و محبین و دوستداران فاطمه را از آتش دوزخ دور كرده است.

 

حجت الاسلام كرمانی راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت را در حب ائمه اطهار(ع)، خصوصاً حضرت فاطمه زهرا دانست و افزود: با عنایت به حوادث اخیر، از مردم انتظار داریم هر آنچه را كه در توانشان است، مراسم فاطمیه امسال را به صورت ویژه و با شكوه و جلوه بیشتری برپا نمایند.

 

کاهش 13/2 درصدی طلاق در یکسال گذشته در شهرستان بردسیر

امام جمعه بردسیر با اشاره به ۳ دی ماه و روز ثبت احوال، از كاهش ۱۲/۵ درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان بردسیر خبر داد و آن را یك نقطه قوت فرهنگی عنوان كرد.وی همچنین از مردم درخواست نمود، جهت جلوگیری از فرهنگ غرب زدگی، در نامگذاری فرزندانشان حساسیت بیشتری داشته باشند و از اسامی مناسب و منطبق با فرهنگ اسلامی استفاده نمایند.

 

حجت الاسلام کرمانی با اشاره به روز ملی ایمنی و سالروز زلزله بم، پیشرفت در حوزه مسكن و ساخت و ساز را در كاهش تلفات جانی مهم تلقی نمود و گفت: بخشی از وقوع این بلایای طبیعی به اعمال، كردار و رفتار نامناسب ما بر می گردد كه گاهی با ناشكری و ناسپاسی همراه است. لذا انتظار می رود كه در انجام اعمال و رفتارمان دقت بیشتری بكنیم و موجبات رضایت خشنودی خالق هستی و مردم را بدست آوریم.

 

خطیب جمعه بردسیر همچنین سالروز تشكیل نهضت سواد آموزی را به دستور امام راحل در سال ۱۳۵۸، یك حركت گسترده در انقلاب فرهنگی و علمی در كنار انقلاب سیاسی عنوان كرد و اظهار داشت: صدور این فرمان به دست امام خمینی(ره)، نشان از اهمیت بالای موضوع علم آموزی و سواد آموزی در جامعه اسلامی است به گونه ای كه به بركت تشكیل این انقلاب، ۹۰ درصد كل جمعیت كشور تاكنون باسواد شده اند و ادامه پیشرفت هر ملتی در گرو علم آموزی می باشد.

 

امام جمعه بردسیر در ادامه اشاره ای هم به ۹ دیماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت داشت و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تمامی عوامل و تحركات برپایی اغتشاشات بر اساس بهانه ای بیش نبوده، زیرا آنان با جمهوری اسلامی و نظام اسلامی مشكل دارند و اصل نظام را نشانه گرفته اند، لذا این بصیرت و درك شما مردم همیشه در صحنه و ولایی بوده است كه سبب شكست دشمنان نظام شده است اما در موازات آن، خواسته ما از مسئولان، رسیدگی به وضع نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم و رفع مشكلات است.

 

خطیب جمعه بردسیر در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب خصوصا شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آن شهید بزرگوار را یك نماد ارزشی و الگویی خاص برای ایرانیان دانست و گفت: ما مدیون شهداء و شهید سلیمانی ها می باشیم. شهید سلیمانی ارادت خاصی نسبت به ایام فاطمیه و زهرای مرضیه داشتند و هرچه را كه به دست آورده بودند، از دوستی با اهل بیت و ائمه اطهار می دانست و در لحظات سخت و طاقت فرسا، به حضرت فاطمه زهرا(س) متوسل می شدند.

 

انتهای پیام / 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار