مشارکت نمایندگان ۱۶ کشور در کرمان آیدکس/امام جمعه:حضور گسترده و معنادار بود

سپهر آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان گفت: این استان پهناور نیاز به پیشرفت دارد و فقط توسعه مطرح نیست بلکه استان باید در تمامی زمینه ها شمال، جنوب، شرق، غرب و همه بخش ها حرفی برای گفتن داشته باشد که این همایش فرصتی است تا به پیشرفت مطلوب برساند.

وی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه کرمان آیدکس ۲۰۲۴ افزود: این رویداد ذهن ها و فکرها را به سمت استفاده و همسویی از همه امکانات استان برای زمینه سازی سرمایه گذاری رشد و توسعه فراهم می کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: این همایش زمانی مطلوب خواهد بود، رویکرد یاد شده ذهن خواص کشور و استان را به این مجموعه معطوف خواهد داشت و موقعی به مقطع مطلوب نزدیک می شود که در عمل اتفاقی بیفتد.

امام جمعه کرمان گفت: حضور گسترده، پررنگ و معنادار مجموعه های مختلف و نخبگان رویکرد این روزهای همایش کرمان آیدکس را به عملکردی برای پیشرفت، رشد و توسعه استان تبدیل می کند تا مردم در صحنه عمل نتیجه آن را ببینند.

حضور ۱۶ سفیر و نماینده کشورها برای نخستین‌بار در کرمان آیدکس

به گزارش ایرنا دبیر همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ نیز گفت: بیش از ۶ هزار عضو اتاق بازرگانی کرمان میزبان این همایش بودند؛ دوره گذشته این موضوع مطرح شد که چرا استان کرمان با وجود فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری بسیار، کمتر مورد توجه سرمایه گذاران بوده است.

علی نقوی با بیان اینکه در دوره دوم گفتمان بین بخش خصوصی و حاکمیت شکل گرفت و توسعه در شرایط فعلی حائز اهمیت است افزود: دولت با وجود تمامی هزینه های خود شاید ابزاری برای توسعه نداشته باشد، باید نقش بخش خصوصی پررنگ تر شود و رویداد کرمان آیدکس نیز سعی در تقویت این حوزه داشت.

وی تصریح کرد: این رویداد با ۲۳ پنل تخصصی ناطرازی برق، ضرورت توسعه نیروهای تجدید پذیر، حرکت به سمت کشاورزی مدرن و توسعه صنایع کوچک و متوسط و گردشگری کرمان را بررسی کرد زیرا این حوزه ها هیچگاه متناسب با ظرفیت های استان توسعه پیدا نکرده و امیدواریم تحول خوبی در این حوزه صورت گیرد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به نقش پررنگ مس و فولاد در اقتصاد استان عنوان کرد: ضرورت توسعه بنگاه های کوچک و متوسط وجود دارد، ضمن آنکه میزان ۵۰۰ عنوان فرصت سرمایه گذاری در غرفه اتاق بازرگانی در همایش کرمان آیدکس ارایه شد.

وی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار میزبان سفرا و نمایندگانی از ۱۶ کشور دنیا بودیم، آنان با حضور در این رویداد مهمان نوازی کشور را لمس کردند، انتظار داریم این موضوع تقویت شود و میزبان مهمانان خارجی در آینده نزدیک باشیم.

نقوی گفت: استاندار کرمان در تمامی پنل ها حضور داشت که پیامی دلگرم کننده برای بخش خصوصی این استان بود؛ ضمن آنکه مدیران اجرایی را به کمک این رویداد آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

آخرین اخبار