|یادداشت| سخنی کوتاه با شورای ترافیک شهرستان بردسیر؛
مشکل ترافیک میدان معلم با برداشتن رفوژ و دوربرگردان خیابان فاطمی برطرف نمی‌شود

شورای ترافیک در تاریخ 14اسفندماه برای حل ترافیک میدان معلم پیشنهاد داده که بخشی از رفوژ میانی خیابان فاطمی برداشته شود و دور برگردان احداث شود تا از کوچه های جنبی بتوان عبور کرد و حجم ترافیک به میدان وارد نشد.
بلوار ولیعصر بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، خبرها حاکیست که شورای ترافیک در تاریخ 14اسفندماه برای حل ترافیک میدان معلم پیشنهاد داده که بخشی از رفوژ میانی خیابان فاطمی برداشته شود و دور برگردان احداث شود تا از کوچه های جنبی بتوان عبور کرد و حجم ترافیک به میدان وارد نشد.

 

البته متخصصان امر شهرسازی و ترافیک بخوبی می دانند؛ امکان این موضوع در یک خیابان کم عرضی که به دونیمه ی نامساوی در برخی بخش‌ها، تقسیم شده وجود ندارد، حالا چگونه دوربرگردانی، بدون جان پناه احداث شود؛ این امر جز یک گیر ترافیکی جدید مشکلی را برطرف نمیکند و به مشکلات می افزاید.

 

به راستی چرا از متخصصان شهرسازی و ترافیک دعوت نمی شود تا نظرت کارشناسی خود را در رابطه با بار ترافیکی شهر بردسیر ارائه نمایند و در این خصوص تصمیمیات تخصصی و فنی گرفته شود مشکل بار ترافیکی شهر بردسیر یک بار برای همیشه مرتفع شود.

 

اما چند راهکار پیشنهادی وجود دارد:

 

راهکار اول: اینکه میدان به چهار راه تبدیل و چراغ راهنمایی نصب شود، مسئولی میفرمود چون خیابان کاشانی شیب دارد امکانش نیست؟ جای تعجب است مگر در شهرهای کوهستانی و شمال تهران در خیابانهای دارای شیب چهارراه وجود ندارد!!!  

 

راهکار دوم : ضلع غربی گلستان شورا ادامه یابد و آسفالت شود که طریق کوچه‌های بلوار ولیعصر به این ضلع غربی بار ترافیک میدان معلم کاسته شود و می توان با احداث پل بین ضلع غربی و شرقی گلستان شورا این دو ظلع را به یکدیگر و به بلوار ولیعصر وصل نماید که منجر به کاهش بسیار زیاد بار ترافیکی میدان معلم می شود.

 

بازهم مقام مسئولی میگفت: ترافیک میدان معلم از ساعت 12 تا 13 لحظه ایست!!! شما اگر تهران بودید چه میکردید 10 دقیقه تا 15 دقیقه زمان چندانی نیست!!!  آقاجان سری به خیابانهای شهر بزنید بد نیست‌ها، ترافیک این میدان صبح زود و عصرها هم، همچنان پا بر جاست، زمان خاصی ندارد، شما ساعت 7 تا 8 فرزندی ندارید که به مدرسه برسانید!!؟؟

 

راهکار آقایان مسئول:  بیایید بنشینیم نظاره کنیم و چاره‌ای نیندیشیم نه خیابان و معبری تعریض و نه مقرراتی حاکم کنیم و بردسیر قریب ده هزار نفری شهری را مثل تهران ده میلیونی ببینیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار