استاندار کرمان خبر داد:
معدن مس دره آلو آماده بهره‌برداری اما گرفتار کار سه دستگاه اجرایی است/همه دستگاه‌ها وظیفه دارند زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کنند

استاندار کرمان گفت: معدن مس دره آلو از مهرماه آماده بهره‌برداری است اما گرفتار کار سه دستگاه اجرایی مانده است.
استاندار کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در اولین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال 1402 که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌‌فقیه در استان برگزار شد با تبریک سال جدید و ماه رمضان، اظهار داشت: استان کرمان سال پر فراز و نشیب و سال سختی را پشت سر گذاشت.

 

وی با تشکر از همه دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی، نظامی، امنیتی راهداری، اورژانس، میراث‌فرهنگی و … که در ایام تعطیلات نوروزی و در ستاد تسهیلات سفر فعالیت داشته و در آماده باش هستند، گفت: تلاش‌ها و فعالیت این دستگاه‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد تا مسافران سفر خوب و ایمنی داشته باشند.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تعطیلات نوروزی امسال حضور مسافران نوروزی در استان کرمان رشد خوبی داشته، افزود: با وجودی که استان کرمان جزو استان‌هایی است که در سال‌های قبل بیشترین حوادث جاده‌ای را داشته اما در تعطیلات نوروز امسال با وجود افزایش تعداد سفرها و مسافران نوروزی شاهد کاهش حوادث در این ایام نسبت به سال قبل بودیم.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان “مهار تورم و رشد تولید” بیان کرد: همه ما وظیفه داریم که به تحقق شعار سال کمک کنیم تا معیشت مردم اصلاح شده و اشتغال‌زایی ایجاد شود.

 

[pullquote]همه نهادها و دستگاه‌ها وظیفه دارند زمینه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند[/pullquote]

 

فداکار با بیان اینکه مقدمه اشتغال، سرمایه‌گذاری است و همه نهادها و دستگاه‌ها در دو حوزه قبل و بعد از سرمایه‌گذاری وظیفه دارند زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها از جمله ستادی، اجرایی و نهادهایی که در تولید نقش دارند باید در پاسخ به استعلامات، فراهم کردن زیرساخت‌ها و انجام مسئولیت‌ها تلاش کرده و کار مردم را انجام بدهند.

 

وی تاکید به پیگیری دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال، گفت: تولید نقش اساسی در تحقق شعار سال دارد و همه باید پای کار بیایند؛ در این حوزه باید موانع را برطرف کرده و نباید جزیره‌ای عمل کنیم تا کارها پیش برود.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه معدن مس دره آلو از مهرماه آماده بهره‌برداری است اما گرفتار کار سه دستگاه اجرایی مانده است، افزود: در این معدن چند هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده اما جزیره‌ای عمل کردن و دستورات اداری اجازه نداده نزدیک به 200 میلیون دلار تولید انجام شود.

 

وی با بیان اینکه 30 هزار تن ظرفیت تولید سالیانه این معدن یعنی معادل 300 میلیون دلار تولید سالانه است، ادامه داد: این معدن اشغال 500 نفر نیرو را به دنبال دارد اما بخشی‌نگری‌ها بیش از شش ماه است که جلوی افتتاح این معدن را گرفته است.

 

فداکار با اشاره به اینکه 2 هزار و 900 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی استان کرمان تا پایان سال 1401 است که باید هر چه سریع‌تر توسط دستگاه‌ها جذب شود، بیان کرد: این اعتبارات باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود تا از ارزش آن کاسته نشود.

 

وی با بیان اینکه به این اعتبارات باید، اعتبارات عمرانی، اعتبارات سفر ریاست جمهوری و مولدسازی افزوده شود، افزود: جذب این اعتبارات باید پیگیری شده و کمک کنیم که عمده پروژه‌های استان کلید خورده تا مشکل مردم حل شود.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ باید به شرکت‌های کوچک استان کمک کنند گفت: شاخص‌های کسب و کار استان کرمان بهبود پیدا کرده و باید از ظرفیت مولدسازی و دیگر ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات استان استفاده کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

 

وی بر مولدسازی را ظرفیت قانونی خیلی خوبی دانست و افزود: بیشترین اموال متعلق به آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و بیشترین نفع اموال تملیکی به این دستگاه‌ها برمی‌گردد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار