مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان خبر داد؛
مقاوم سازی ۶۶ درصد واحد روستایی در استان کرمان

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به مقاوم‌سازی ۶۶ درصد واحد‌های روستایی در استان، گفت: امسال ۳ هزار و ۲۸۰ مسکن روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است.
مقاوم سازی

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کرمان به ریاست فداکار، و با حضور آیت‌اللهی موسوی و حسن‌زاده معاونان استاندار و تعدادی از مدیران استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

 

علی اکبر سلطانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه استان کرمان 70 شهر زیر 25 هزار نفر و 5 هزار و 300 روستا دارد، اظهار داشت: 66 درصد واحد‌های روستایی استان کرمان مقاوم سازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 1401 تاکنون 3 هزار و 280 مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است، گفت: تا پایان سال ساخت 650 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کلنگ زنی می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، بیان کرد: تضامین بانکی یکی از مشکلات اساسی روستاییان در دریافت تسهیلات است.

 

امیر حسن‌زاده سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان در این جلسه با بیان اینکه 95 درصد اعتبارات تبصره 18 سال 1400 در استان کرمان پرداخت شده است، اظهار داشت: در سال گذشته 6 هزار و 185 طرح به بانک‌ها معرفی شده که فقط 27 درصد آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند.

 

وی با اشاره به اینکه مبلغ هزار 273 میلیارد تومان ابلاغ امسال تبصره 18 است که متاسفانه تاکنون هیچ تخصیصی نبوده و جذب نداشتیم، افزود: 7 هزار و 910 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی اشتغال روستایی در سال جاری است.

 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه تاکنون 58 درصد این تسهیلات جذب شده که باید تلاش کرد تا تمام این تسهیلات جذب شود، گفت: بالای 10 میلیارد تومان مطالبات بانکی دستگاه‌های استان کرمان است.

 

الله‌داد محمدی مفرد، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه 77.6 درصد میانگین نسبت منابع به مصارف بانک‌ها در استان کرمان است، گفت: بر اساس آماری که به ما داده شده، 22 درصد منابع را بانک‌های خصوصی استان تشکیل می‌دهند.

 

صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه صیانت از نظام بانکی یکی از وظایف وزارت اقتصاد و دارایی است، اظهار داشت: در سال گذشته اتفاقات خوبی برای صیانت از نظام بانکی کشور افتاده است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی بانک‌های استان از جمله بانک‌های خصوصی نسبت منابع به مصارف رعایت نمی‌شود، ادامه داد: اسامی این بانک‌ها به وزیر اقتصاد گزارش می‌شود.

 

روح‌الرضا نعمت‌الهی، مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری توسط بانک‌ها رصد می‌شود، اظهار داشت: تاکنون 70 درصد این تسهیلات پرداخت شده است و باید تا پایان سال مابقی این تسهیلات پرداخت شود.

 

ناصر عسگری مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه 900 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 در استان پرداخت شده است، گفت: متاسفانه برخی بانک‌ها همکاری خوبی ندارند و نیاز است پرداخت این نوع تسهیلات زودتر انجام شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار