استاندار کرمان:
مولدسازی املاک آموزش و پرورش برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باید در اولویت قرار گیرد

استاندار کرمان گفت: مولدسازی املاک آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گرفته و از این ظرفیت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی استان کرمان استفاده شود.
استاندار کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، شورای آموزش و پرورش استان کرمان به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار و تعدادی از مدیران استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با تبریک سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی در مدارس از ساخت و ساز و مدرسه‌سازی مهمتر است و هیچ شکی در آن نیست.

 

وی با بیان اینکه مدارس استان باید به تجهیزات و امکانات مناسب تجهیز شوند و حتماً تا جایی که امکان داشته باشد کمک خواهیم کرد، گفت: بیشترین کمک را در استان به آموزش و پرورش داشتیم و علاقمند هستیم.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مولدسازی املاک آموزش و پرورش باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: از این ظرفیت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و توسعه فضای آموزشی و مدارس استان استفاده شود.

 

وی بیان کرد: تاکنون حدود 3 هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان کرمان تخصیص داده شده که بخش زیادی از آن مربوط به آموزش و پرورش است.

 

فداکار ادامه داد: در بحث اعزام اردوهای راهیان نور کمک‌های خوبی از شرکت‌های اقتصادی استان و سپاه گرفته شد که هر چقدر در این زمینه هزینه شود ارزش و اثرگذاری معنوی آن اهمیت دارد.

 

وی افزود: حدود 600 بازمانده از تحصیل در شهرستان رودبارجنوب استان وجود دارد که عدد زیادی است و حتماً باید برای برگشت این دانش‌آموزان به تحصیل اقدام شده و نباید کار رها شود.

 

در این رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش در سال جاری هفت جلسه داشته است که سعی می‌شود در سال آینده جلسات این شورا ماهیانه برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه مصوبات شورای آموزش و پرورش استان، مصوبات بسیار خوبی بوده و در کشور هم مورد تحسین واقع شده است، گفت: کرمان بالاترین مدارس افتتاحی در سال 1401 را داشته است و در مراسم افتتاح که با حضور رئیس جمهور برگزار شد حدود 10 درصد از مدارس افتتاح شده از استان کرمان بودند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری کاشت 6 هزار و 500 درخت در اردوگاه راهیان شهید سلیمانی در کرمان انجام می‌شود، افزود: طرح شهید سلیمانی احداث زمین چمن مصنوعی در مدارس استان کرمان در حال اجرا است و تا پایان سال دو زمین چمن مصنوعی دیگر فوتسال در استان افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 80 پایگاه مطالعاتی فعال در سطح مدارس استان کرمان داریم که بخشی از آنها در جنوب استان است، ادامه داد: کرمان تنها استانی است که استاندار و فرمانده سپاه و مدیرکل آموزش و پرورش همزمان در اردوی راهیان نور و در جمع دانش‌آموزان حضور پیدا کردند و فعالیت‌های فرهنگی در آنجا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 

سید مصطفی آیت‌الهی موسوی معاون امورعمرانی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه در مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت مصوبات خوبی برای آموزش و پرورش استان گرفته شده است، اظهار داشت: در این زمینه نوسازی مدارس موظف به تامین اعتبار است و در مصوبات سفر هم مکلف شده است که نیاز به پیگیری دارد.

 

وی با اشاره به اینکه آب و برق مدارس نباید قطع شود و ادارات آب و برق در سطح استان حتماً در این ارتباط همکاری کنند، بیان کرد: 5 هزار و 600 ملک که عمده آنها مدرسه است را آموزش و پرورش استان به‌عنوان ملک مازاد اعلام کرده که در سامانه هم ثبت شده که در اختیار مولدسازی قرار می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام اصغر سادات حسینی معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال 12 هزار دانش‌آموز استان کرمان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که نیمی از مجموع شرکت‌کنندگان اعتکاف امسال استان می‌شود، اظهار داشت: بیش از 20 هزار دانش‌آموز از سراسر استان کرمان در اردوهای راهیان نور مکتب شهید سلیمانی شرکت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار دانش‌آموز استان به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند، گفت: بیش از هزار و 800 روحانی و طلبه در قالب طرح امین در مدارس استان کرمان فعالیت می‌کنند.

 

رضا هدایتی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه در قالب طرح شهید پناهی مدارس کانکسی از استان برچیده می‌شود، اظهار داشت: 42 مدرسه کانکسی در سطح استان کرمان شناسایی شده که ساخت مدرسه در دست اقدام است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، گفت: در سفر هیئت دولت به استان کرمان نیز مصوبات خوبی برای جبران کمبودهای فضای آموزشی استان دیده شده که در دست اقدام است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار